Hemläxa åt matte

Igår fick vi träningshjälp i Lomma av Helene (med Zico). Det är framför allt linförigheten vi behöver hjälp med. Eller rättare sagt, Matte behöver hjälp. Hon gör nämligen en rad fel som försvårar för mig. Men till hennes fördel får jag säga att hon verkligen försöker ta till sig av tipsen hon får. Men till att börja med gör hennes sjumilakliv det svårt för mig att hänga med. Sedan klor hon så på mig att jag sackar efter. Mycket bättre gick det när hon bara travade på enligt Helenes instruktioner. Då slöt jag upp vid sidan snyggt och fint efter en liten stund. Matte fick hemläxa på flera punkter tills nästa gång.

Det var varmt igår så efter en stund var jag ganska avslagen. Vi kom hem ganska tidigt faktiskt men sedan spårade kvällen ur helt för Matte hittade fler fästingar på mig. Två små som precis hade satt sig fast. Matte blev helt hysterisk och när det blev kvar en bit av den ene så började hon gräva i mig med en pincett. Ajaj. Sedan började hon tjuta om att jag blir sjuk och det var en himla cirkus. Till slut lugnade hon ner sig efter att ha pratat lite i telefon och så somnade hon och jag kunde pusta ut. Men ni kan tro det är ett evigt undersökande av min päls. Borstning, krafsning, inspektion. Idag har jag dessutom haft badrestriktioner. Visst, det är för att halsbandet ska kunna verka bättre men jag är varm och vill svalka mig. Sicket elände med dessa små fästningar.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad bra att ni fick specialhjälp... det skall vi oxå få har jag hört förmodligen redan imorgon kväll. MOR får med all sannolikhet oxå hemläxa så de kan väl göra sina hemläxor ihop till helgen.



Mindre bra att det fanns fler uslingar som envisats att sätta sig fast på just dig. Tur att din matte är doktor, hon är både nogrann i sitt sök (precis som du) + att hon är en jäkel på att "operera". Nu får vi allt hoppas att det nya halsbandet skrämmer bort dom jäklarna innan dom ens tänker tanken på att hoppa på dig.

2008-06-03 @ 23:25:43
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0