Stillsamt

Idag har det varit en lugn dag för mig. Det behövdes nog efter helgen där jag höll igång ganska rejält. Jag har kollat in tomten, badat en del och när Matte kom blev det sedan cykeltur. Matte hade inte haft det lugnt på jobbet. Trött var hon och gnällig men hon repade sig ganska fort trots allt. Lite träning hann hon också med men det blir en tidig kväll för Matte är så trött. Inte mig emot, jag går gärna och lägger mig och sover.

Jag har börjat fälla konsterade Matte idag när vi hade den vanliga fästingkontrollen. Det är på rumpan jag främst släpper päls. Kan jag ha badat loss den i helgen? Nä, det kan jag väl inte tänka. Nåväl, jag sörjer inte om jag fäller lite, det vore skönt att bli av med lite päls i värmen.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Det är tillåtet att ta igen sig lite ibland och mycket oxå om det skulle behövas någongång.



Jag tror badandet spelar in när det gäller pälsförlorandet, du borde ha tagit det lite lugnare...

2008-06-11 @ 00:11:48
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Ha, det säger du bara för att du blev purken att jag badade när du inte fick. Nu ska jag bita dig i benet en extra gång när vi ses! Puss!

2008-06-11 @ 13:53:20
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Wallander

Du håller tydligen alltid vad du lovar du...



Men du får inte förhindra mig så när MOR kallar på mig, det var verkligen nära att jag missade köttbullsbelöningen.

2008-06-11 @ 21:40:43
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Ja, jag försöker alltid hålla vad jag lovar. Ofta lovar jag bara sådant som jag vet att jag kan hålla, det är lugnast så.

2008-06-11 @ 21:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0