Tag mig till havet...

Det blev en välbehövlig sovmorgon i morse. Vi kom ju i säng sent och klockan fem kom Yster så då var jag tvungen att ge henne ett anständigt mottagande. Men jag somnade om igen när hon gick till sängs vid sextiden.  Matte vakande sedan lite av och till och somnade igen men vi gick slutligen upp lite efter nio. Då gav vi oss direkt ut på promenad en bra stund. Sedan var det matdags och Matte fixade runt med lite av varje. Tidigare än vi trodde kom Yster ut ur sin sovkammare. Jag hade då vaktat utanför en god stund så att hon inte skulle kunna slinka ut obemärkt.

Långt om länge kom vi iväg med bilen. Yster skulle ett ärende i stan och jag och Matte tog då en stadspromenad. Jag fick en smalkorv som smakade utmärkt. Matte tog också en liten bit av korven men det bjöd jag på. Sedan när Yster var klar bar det av till havet, närmare bestämt Grisslinge havsbad. Där var inte alls mycket folk på kvällen. Men innan badet smörjde tvåningarna kråset med godsaker på uteserveringen. Jag fick faktiskt glass så jag var inte lottlös.

När fikandet var klart hade jag bråttom ner till vattnet. Där var en stor brygga och jag började med att kasta mig utför den. Synd bara att jag glömde bort vågorna så jag blev alldeles översköljd innan jag kom upp. Men jag blev inte avskräckt från att bada fast jag funderade lite mer innan jag hoppade i nästa gång.



Här gäller det att beräkna när man ska hoppa i så att man parerar vågorna...Yster och jag funderar.



Här blickar vi ut över skärgården...



Och här står jag ut mot öppet hav...

Jag fick simma och hämta en leksak många gånger också.



På väg mot att hämta...

Efter stranden och bad bar det av mot skogen. Där gick vi en skön tur och jag fick springa lös och snusa. Vi kom inte riktigt runt för stigen slutade uppe på en höjd men vi satt där en stund och njöt av utsikten innan vi gick tillbaka.



På vägen hem fick jag sedan vänta i bilen medan Matte och Yster handlade. Det tog en himla tid men där fanns lite godsaker till mig så jag klagar inte.Men nu ska jag natta mig. Dygnsrytmen blir lätt lite förskjuten här för vi sover länge och är uppe sent. Jag lägger mig alltid först.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilken härlig kväll ni fick tillsammans igår. Så fint väder som ni hade, hade inte vi här hemma.

Jag får rysningar bara av att se dig stå där på bryggan och förbereda dig på att hoppa i. Jag hade aldrig gjort det, inte ens för pengar, det lovar jag.



Det är väl ok att du/ni vänder på dygnet, men glöm inte bort skönhetssömnen.

2008-06-16 @ 19:48:47
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0