Verkligen vardag

Ja idag har det verkligen bara varit en vanlig dag. Jag vilade mig länge på förmiddagen, kände mig trött. Sedan har jag varit ute mycket. Matte och jag var vid skjutbanan och gick en sväng när hon kom från jobbet. Sedan tog vi en vanlig promenix i skogen. Det var mycket liv och rörelse i buskagen och vid ett tillfälle sprang en kanin framför mig på vägen. Jag tittade på den och sedan sprang jag till Matte för att få en godis. Visst är det en fröjd att jaga kaniner men Matte blir sur och om jag struntar i jakten får jag alltid godis.

Jag laddar inför Mattes äldsta syster Medicinpinnens ankomst till Skåne imorgon kväll. Jag tycker om när flocken blir större. Men mest tycker jag om när Matte kommer från jobbet. Ibland sitter jag och spanar neråt vägen och väntar. Och så kommer den blå bilen och jag blir så glad så jag vet knappt var jag ska bli av. Matte har berättat att vissa kvällar framöver kommer hon att komma hem jättsent (nästan inte förrän det är dags att lägga sig) för hon måste jobba på kvällarna. Jag vill inte lyssna på den melodin för jag vill ha henne hemma om kvällarna men hon säger att hon ska ta ut de timmarna hon jobbar i ledighet sedan. Jag tror inte jag gillar det ändå men jag antar att det inte är jag som bestämmer. Och jag har ju det bra på mitt dagis/kvällis, det är inget snack om den saken. Kanske det blir extra godsaker de där kvällarna, jag kan nog tänka mig att det går att få till det.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag gillar vanliga dagar oxå, dvs dagar då det inte händer så mycket.



Hoppas ni får ett par mysiga dagar med medicinpinnen oxå.



Tiden som du missar med din matte ett par kvällar nu, vet jag att ni kommer att ta igen med råge snart.

2008-06-25 @ 00:04:44
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Nu och nu, det är inte förrän nästa vecka första gången. Sen är Matte ledig och sedan blir det lite då och då. Det kallas tydligen jour. Har mitt dagis också jour när jag är där på kvällen. Nä, tror inte det...



Vanliga dagar är nog bra. Jag tycker om att hänga med på mycket men Matte säger att jag blir lite knasig och stressad om jag inte får vila också. Då vill jag gå ut i trädgården när Matte säger att vi ska lägga oss. Det kan man ju tycka är lite knasigt.

2008-06-25 @ 13:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0