Regn, kladd och söndriga stövlar

Det var ett himla trist väder idag. Igår var det mycket bättre, då var jag och Knappen ute med dagismatte i trädgården i flera timmar och rensade bäcken från löv. Men idag har jag bara varit ute kortare stunder förutom promenad. Dessutom var matte väldigt sen från jobbet (fast hon ringde ju och sade till så att dagismatte kunde berätta för mig vilket är bra, annars går jag och väntar så in i). Men så gick vi ut på en mörkerpromenad och i min fina skog är det alldeles lerigt för det har körts med stora skogsmaskiner där. I en stor vattenpöl upptäckte matte ett hål på sin ena stövel. Tur hon har ett par till så ska hon försöka laga den trasiga i helgen.

En annan sak som inte är trasig men ändå behöver fixas är saxen som matte klipper mig med. Den har blivit slö och behöver slipas. Matte tyckte det verkade jobbigt att åka och lämna och hämta den någonstans som hon inte vet så hon hittade ett företag som man kan skicka saxen till för slipning. Företaget heter "Lyckliga Fårets Skärsliperi". Det låter ju inte klokt. Ska fåret vara lyckligt för att det blir klippt. Jag fattar ingenting. Jag hoppas saxen kommer bort på posten eller inte för då ska det köpas en ny och det kostar pengar som vi kan ha roligare för.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag har lagt märke till att det kan bli rejält kladdigt i din skog, ja kanske inte direkt inne i själva skogen skogen, men på grusvägarna. Vilken tur att matte har reservstövlar!

Kanske ändå bäst om den där saxen hittar hem igen från sliperiet... vilket den säkert gör, posten brukar för det mesta kunna hålla ordning på grejerna. Men du kan ju alltid hoppas att sliperiet tar lite tid på sig så att det dröjer lite innan du skall klippas igen.

2008-03-13 @ 23:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0