Hundtvätt

Matte tittade oroväckande mycket på min päls ur olika vinklar och så kom beskedet att jag skulle badas. Suck. Det är väl okej så länge det handlar om ryggen, benen etc men att det ska tvättas på halsen, runt öronen och nosen, det är jag inte så förtjust i för då vill jag genast skaka mig.

Badet genomfördes och det var ju minsta bekymret egentligen. Det verkliga trubblet kom när Matte skulle först föna mig och sedan lägga på täcke. Usch usch usch. Täcke mitt på våren. Jag försökte rulla av det i sängen men fick tillrättavisning och till sist somnade jag i ren utmattning. Men nu är jag vaken lite igen. Ska nog dock knyta mig. Hoppas jag kan bli av med täcket men jag befarar att det inte blir förrän imorgon bitti.

Innan badet cyklade vi en lång runda. Det var skönt att få springa sig trött.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Mmmm... då luktar du säkert ännu godare just nu. Sedan får du tänka positivt gällande täcket, det är för att du skall vara snyggast på söndag!

2008-05-14 @ 19:41:01
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Jag känner mig malplacerad på såna där tillställningar men vi ska försöka tänka positivt. Men roligt att du tycker jag är snyggast :=)

2008-05-14 @ 20:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0