Känd mentalstatus...

...sägs det nu att jag har. För idag var jag och Matte i Lomma där jag genomgick MH, alltså Mentalbeskrivning Hund. Det var en mycket varm dag och väntan i bilen var flåsig. Tack och lov ställde Matte bilen i skuggan och satte tvärdrag men det blev ändå stekigt och efter en stund räddade hon mig och vi gick en promenad i väntan på vår tur.

Man kan sammanfatta resultatet så där: Jag överger aldrig min Matte men ser helst att vi gör saker tillsammans, särskilt när det är något lite läskigt.

Gå iväg med andra okända är däremot inget jag gillar. Ingemar (testledaren) försökte nämligen det men jag var motsträvig. Fast sedan lekte han med mig och var rolig. Det skulle han gjort först så hade jag kanske gått med honom. Sedan skulle jag tydligen springa efter och fånga en sak som såg ut lite som en hare. Jag har lärt mig att jag under inga omständigheter får springa efter sådant så jag skippade att hämta den för jag förstod inte riktigt om det var ok. Bättre då att låta bli tänkte jag. 

Att sedan vara stilla i 3 minuter var inga problem fast tråkigt och lite konstigt. Men att leka med folk på håll som jag inte känner, det vet jag inte hur kul det är. Jag funderade allt en stund innan jag sprang dit men när hon väl var så leksugen fick jag ju ställa upp en stund. 

Overallen som hoppade upp från ingenstans fick jag ju "väja" för (råkade då ramma Mattes knä) men sedan kollade jag snabbt upp vad det rörde sig om. Likaså den skramlande lådan. Men det var ju inget farligt så jag brydde mig inte när jag väl hade fattat vad det rörde sig om. Spökena däremot skällde jag på så mycket jag bara kunde. Jag satt lite framför Matte och försökte låta väldigt farlig. Dock kom de närmare och närmare. När de var bara en liten bit ifrån så luktade jag ju att det var människor och när Matte tog tre steg framåt så sprang jag fram och nosade. Sedan plockade vi av huvorna och hälsade ordentligt. 

Det avslutades med skjutande. Det var meningen att Matte och jag skulle leka medan det skjöts men jag avbröt leken, tycker inte man ska hålla på med sådant när det skjuts. Vill ha koll på pangandet. Men de envisades så att jag fick fortsätta leka lite till och så smällde det igen och sedan smällde det två gånger till när jag bara stod i kopplet. Sedan var det hela över.

Jag råkade bita mig i tungan under leken men det var inget allvarligt. Varm var jag dock och Matte också. Lite trött i huvudet med av de olika testen jag hade utsatts för. Men det var ganska kul ändå tyckte både jag och Matte och vi nickade båda instämmande när "domaren" sade att vi jobbar bra ihop. Jag vill verkligen inte överge Matte och gör det inte heller, även om det blir läskigt men jag ser gärna att hon stöttar mig lite när det blir knivigt.  Jag tycker vi har bra team-känsla när vi är ute på grejor. Det är liksom Matte och jag som gör saker tillsammans.

Ikväll har Matte varit på fest men jag har varit med Dagismatte. Det var jättekonstigt för Yster kom plötsligt nerdimpande tillsammans med Dagishusse. De kom från Stockholm, han åkte med Yster ner. Hon stannade bara en timme, sedan skulle hon vidare men jag visade henne allt jag har på mitt dagis. Jag badade i alla dammar, visade upp mina saker och olika delar av tomten. Sedan blev jag dyster när hon åkte och då ville jag att Matte skulle komma men det tog lite tid. Till slut kom hon dock och nu ska vi faktiskt lägga oss för imorgon är det träning på Järavallen och där ska vi vara klockan tio. Med tanke på hur tidigt vi fick hasa oss ur sängen i morse så behövs det med lite vila.

Kommentarer
Postat av: Mamma Sella och resten av flocken

Heja Lakrits...ni ligger inte på latsidan direkt! Igår hade matte valpträff här för bebisarna i den nya flocken. De orkade inte särskilt mycket i värmen, men bada fick de göra så mycket de ville och då blev allt mycket roligare.

Det verkar som om det var varmt även för dig, men att du fixade det mesta...att jaga efter "vilt som springer iväg" är inget för flattar och det fattar ju du också -det gjorde inte jag heller!

Voffs från oss...idag blir det bad igen och så får vi hoppas att huggormarna håller sig på sin kant och inte som igår; mitt framför näsan på oss ringlar över stigen -usch skrek matte och kopplade de små bums!

Sella m flock

2008-06-01 @ 11:43:32
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Wallander

Vad roligt att du oxå testat dig nu.

Du skötte dig jättebra tycker jag och att du och din matte jobbar bra ihop hade jag kunnat berätta för er, det hade ni inte behövt betala dyra pengar för, ni är ju nästan sammansvetsade.

Trist att Ysters besök blev så kortvarigt, men du hann ju med att visa upp lite av hur din vardag ser ut.

Sist men inte minst... Lakrits vilken tur att du kom ifrån Onsala-trakterna, låter himla farligt där med huggormarna som inte kan hålla sig sär dom bör vara.

2008-06-01 @ 18:42:22
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Huggormar låter otäckt. Matte blir hispig när de nämns. Kul att höra ifrån min Onsala släkt. Bad är bäst, jag har badat jättemycket senaste tiden.

Ja det var hemskt synd att inte Yster kunde stanna längre. Men om två veckor ska vi hälsa på henne.

2008-06-01 @ 21:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0