Regnigt och deppigt

Alltså...det var ledig dag för matte. Och vad hände. Jo, matte lämnade mig med Dagismatte och Dagishusse och åkte till Lomma för att instruktöra sig. Fy vad nesligt alltså. Hon åkte iväg i hundkläder, vilket alltid annars innebär att jag får åka med men inte idag. Det kvittar att hon sade att jag skulle ha tråkigt i bilen och att det tog lång tid. Jag var sur som ättika ändå och pep och gnällde. Regnet smattrade mot taket och Dagismatte var inte i form så hon vilade sig mest under förmiddagen och Dagishusse höll på med en tvåbeningssyssla som kallas Deklaration och som verkar avgrundstråkigt. Jag surade. Vid ett kom matte tillbaka och jag surade inte längre. Ut i skogen på promenad, vi utforskade nya små stigar idag. Inga skogspoliser. Kanske regnet avskräckte dem, eller så tror de inte att folk ger sig ut. Men vi gör. Lite vatten gör ingen skada. 

Efter turen vilade jag mig, var trött, det tar på krafterna att sura. Matte städade och tränade. Sedan ny tur i skogen Jag har matstrejkat ända fram tills ikväll då jag åt välling. Det var ett så svårt slag för mig att matte åkte till Lomma utan mig att jag inte kunde få ner något alls (förutom godis).

Ikväll har jag bland annat fått klorna filade. Det var helt okej faktiskt.

Imorgon ska matte jobba men sedan är det helg igen. Inte dumt alls faktiskt. Matte har lovat att hon inte ska åka någonstans utan mig i helgen och det är ju lite tröstande efter dagens sorgesång.

Kommentarer
Postat av: jenny

ha en fn kväll.

2008-05-01 @ 22:17:04
URL: http://jnyyy.blogg.se
Postat av: Blondinklara

reng är inte kul. inte förstopppning heller.

Ps. Besök gärna min blogg baserad på lite parodi av blondinbella!

2008-05-01 @ 22:17:30
URL: http://blondinklara.blogg.se
Postat av: Gammelmatte på Onsala

När det är sånt här usligt väder, ja då är det tråkigt för alla Lakrits...även för matte Marie, tro mig! Men, säg till matte att de har en jätterolig aktivitet inom FRK/Skånesektionen i slutet på maj...nämligen en Flatshow, den måste ni vara med på om ni kan!
Kram och go´natt och ha en skön början på maj!

2008-05-01 @ 23:03:06
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Wallander

Så som din matte gjorde idag är inte kul... men jag tror att vi måste lära oss att acceptera att det blir så någon enstaka gång.

Imorgon blir säkert en bättre dag (vädret kan jag inte styra över) men jag har hört ryktas om att vi skall få följa med när det skall spårläggas imorgon och att vi skall få springa av oss lite efteråt. Hoppas du blir lite gladare då?

2008-05-01 @ 23:18:15
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Gammelmatte, jag tror det är lite tidigt för oss att ge oss ut på show. Tror vi måste jobba in oss mer. Vi har båda saker vi behöver öva på jag och Matte. Men spårprov kan vi börja gå, där är vi helt överens och Matte har blivit bättre på att låta mig sköta mitt. Det blir kanske till nästa års show som vi ställer upp.

Följa med? Hur då? Hur ska jag komma till Kyllingahus när Matte är på jobbet. Vånda, vånda...Wallander du måste hjälpa mig.

2008-05-02 @ 10:34:47
Postat av: Wallander

Klart jag hjälper dig, detta löser vi lätt gumman lilla, vi kommer och hämtar upp dig såklart! Håll dig hemma runt 14-snåret.

2008-05-02 @ 12:23:14
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Åh Wallander. Vad skulle jag göra utan dig och din Mor. Det var verkligen tur för mig att ni kunde komma och hämta upp mig. Vilken lång och trist kväll jag hade haft om ni inte hade räddat mig.

2008-05-02 @ 23:36:42
Postat av: Wallander

Din matte var lite orolig för att du inte skulle vilja följa med min matte, varför skulle du inte göra det? Men nu vet hon bättre eller hur?

Nu blev allt toppen, både du & jag fick i eftermiddag följa med till KYLLINGAHUS och sedan fick vi dessutom tillbringa hela kvällen oxå tillsammans. Inte FY SKAM säger jag!

Tack för många mysiga timmar tillsammans.

Puss & sov gott min lilla pluttinutta.

2008-05-03 @ 00:16:20
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0