Inspektion

I eftermiddags inspekterade jag huset. Jag tyckte dock efter bara en liten stund att det var uruselt tråkigt att vara där när jag inte själv fick bestämma var jag skulle sätta tassarna så jag blev jätteglad när jag fick komma tillbaka till Dagismatte när hon var hemma igen. Men här kommer i alla fall lite bilder. Det blir allt finfint när det blir klart. Synd bara att det tar så lång tid men jag tror inte det går fortare heller för Matte och Vildhusse jobbar på för allt vad tapeterna håller. 


Tapet som ska rivas ner. Vildhusse sticker in nosen, jag ser mest deppig ut.

 
Full verkstad i vardagsrummet. 


Ny tapet uppsatt. 

Så det går alltså framåt. Imorgon ska tydligen också Mattes valnötsträd planteras, det kånkades hem säckar med jord idag. Trädet måste i jorden innan det blir kallt, vilket det tydligen ska bli till helgen. Hoppas jag får vara med en stund och hjälpa till att gräva. Då ska jag se till så att det tas bilder också!  

Kommentarer
Postat av: Wallander med MOR

Vad kul att även få se lite bilder inifrån, om än i renoveringsskick. Det kommer att bli så fint så fint... det märks redan.



Lakrits, jag förstår att du föredrar att vara hos Dagismatte!



Fortsatt lycka till med alla renoveringsbestyr.

2008-11-20 @ 08:37:59
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Hej,

Tack för bilderna - vi har varit lite nyfikna här. Ser fint ut med den nya tapeten och spisen som skymtar till höger i bild, ser ju jättefin ut.

Jobba på nu Marie, så tar Lakkan ansvaret för att det blir fler bilder :D

Tassar&Kramar

H&Z

2008-11-20 @ 14:00:53
Postat av: Ingela

Grattis till huset! ser ut at bli riktigt fint, lycka till med renoveringen.

Ingela och Tessie

2008-11-20 @ 15:21:25
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Berit och Vira

Ni får säkert jättefint i huset!

Vi vill gärna komma på besök när ni flyttat in.

Spännande med valnötsträdet! Vi har ett som det dröjt ganska länge innan det blivit nötter men de sista åren har vi kunnat plocka in några. Kanske ni får hyresgäster i det också Piff och Puff gillar valnötter och vi har haft besök av ekorrar ibland.

Ha det bra!

2008-11-20 @ 18:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0