Trädplantering

Idag har Mattes valnötsträd planterats. Det var i sista rycket för det ska bli väldigt kallt framöver. Jag fick följa med Matte när hon grävde hål. Det blev en jättehåla och jag vågade mig inte fram förrän spaden hade ställts åt sidan. Då sprang jag först bara runt...


Måste kolla in...


Men vågar man hoppa ner...


Joooo....måste prova...


Måste testa och gräva och det gick bra...


Trädet i krukan i hålet.

Trädet blev sedan planterat men då var det mörkt och en stor lampa lyste upp och jag var inte heller med. Men foto kommer imorgon på trädet i planterat skick.

Förmiddagen ägnade Matte åt målning och dra ner gamla tapeter och klistra på lim mm. Vildhusse tog en trevlig bild på henne.



Imorgon fortsätter arbetet. Jag håller mig fortfarande mest till Dagismatte men jag kikar in då och då för att se så att arbetet går som det ska. Imorgon ska det tydligen installeras larm också så att inga tjuvar kommer och stjäl våra saker sedan på dagarna när Matte är på jobbet och jag hos dagis.

Avslutar dagens inlägg med en bild på mig framför grinden.


Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Roligt med alla bilderna :) Bra jobbat "Lakkan" - dej kan man lita på :D



/Zico

2008-11-21 @ 09:09:12
Postat av: Wallander

Jag tror de sista grävtagen från dig var de allra viktigaste, trädet kommer nu att trivas jättebra på eran fina tomt.



Din matte é en händig "typ" och bangar inte för att ta itu med någonting. Men så måste man nog vara om man skall vara husägare, så det är nog anledningen till att vi fortfarande bor i lägenhet.



Ha en bra helg!

2008-11-21 @ 14:16:45
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0