Burlövs BK...

...har vi besökt ikväll. Det började inte så bra, Matte hittade inte dit. Hon fick ringa akut till Vildhusse som agerade levande GPS och tre minuter i sju var vi på plats utanför klubben. Men till Mattes försvar så var det faktiskt inte lätt att hitta dit första gången. Men det tar bara tjugo minuter om man inte kör fel så det är ganska nära ändå. Det är ju bra för på Burlövs BK ska vi tydligen tillbringa en hel del tid det närmaste halvåret. Matte ska nämligen gå sin utbildning till allmänlydnadsinstruktör där. Jag får tydligen vara med mycket också. Idag fick jag ligga med inne hela tiden så jag fick höra en himla massa tvåbeningspladder. Fast roligare än att ligga i bilen dock så jag var tyst och snäll.

Matte tyckte upplägget verkade välplanerat och bra. Hon kommer nog att slita sig i håret lite att gå ihop det med schemat men det får väl gå på något vis. Jag ser fram emot att få en välutbildad Matte som tänker igenom sina träningar med mig ordentligt och som kan göra det så lätt som möjligt för mig att göra rätt. Tydligen ska de blivande instruktörernas hundar vara med på en hel del och det tycker jag ska bli skoj för det blir lite variation på träningen.

Kommentarer
Postat av: Wallander med MOR

Din matte får gärna oxå använda oss som försökskaniner... kan tänka mig att hon behöver några "hopplösa fall".

2008-10-20 @ 23:43:24
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Hon behöver en projekthund men då måste man ha något problem av allmänlydnadskaraktär och det har väl inte du.

2008-10-20 @ 23:59:24
URL: http://v
Postat av: Wallander

Inte?

2008-10-21 @ 12:34:51
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Enzo

Hi, hi, hi. Hopplöst fall, det är väl inte du Walle. Jag läste nog på din blogg att just "hopplös" var du inte :-).

2008-10-21 @ 21:32:58
Postat av: Lakrits

Nä, vad skulle det vara?

2008-10-21 @ 22:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0