Lomma en oktoberkväll

Ikväll for vi till Lomma för att träna lydnad en stund. Det första jag såg när jag och Matte spatserade in på planen var en härlig syn. Wallander och Elliot var där båda två! Det blev glada pussar och kramar fast vi inte fick busa. Men Elliot och hans Matte går ju kurs så de tränade inte med oss sedan. Vi tränade istället med Wallander och hans Mor, Heléne och Zico, Bent och Tova och Carina och Toss. Det var lite av varje som vi drillades i. Bland annat gjorde vi en kul sak övning där man skickas mellan två människor, den ena Matte och den andra var Heléne. Jag sprang som bara den men så tappade jag min korvbit på tillbakavägen som jag hade fått av Heléne och då stannade jag upp för att leta efter den. Jag hittade den inte då men en kvart senare fick jag snus på den när vi gjorde en annan övning.

Det var lite kyligt ikväll tyckte Matte men kul att träffa folk och hundar och träna lite ihop. Synd att mörkret kommer så fort nu men där finns ju bra lampor som lyser upp så det är ju ändå ok. 

Wallander och särskilt hans Mor fick också träna en hel del, jag såg att hans Mor var ute och promenerade på planen utan Wallander. Hon fick lektion i hur man går. Det kan minsann vara bra. Men det ser roligt ut. Jag hoppas verkligen att Wallander och hans Mor ställer upp på tävlingen de har anmält sig till. Man måste börja någon gång. Tänk på vår första tävling. Matte visste ju inte vilket ben hon skulle stå på och hur det gick till. Hon vet ju fortfarande inte riktigt hur hon ska bete sig men vi vet hur det går till i alla fall och det gick ju bra sist. Det betyder ju inte att det går bra nästa gång, man kan aldrig så noga veta. Men kör hårt Wallander!

Kommentarer
Postat av: Zico

Attans var du är duktig Lakkan!

Både på lydnad och att blogga. Jag orkar inget mer ikväll - jo, vi ska gå vår lilla kvällsrunda, men sen blir det "nanna kudden".

Ha en trevlig helg!

/Z&H

PS. Visste inte ens att H&W funderade på att INTE tävla. Klart dom ska - momenten är ju klara, sen ska man bara få det att fungera på tävling ..... ja det vet ju ni lika bra som vi.

2008-10-09 @ 22:33:10
Postat av: Wallander

Klart kul att vi fick ses ikväll i alla fall och budföringen klarade vi av riktigt bra båda två tyckte jag. Men så hade vi ju världens bästa lockelse, en oemotståndlig glad sprattlande godsaks Heléne på andra sidan :-)



Specialträningen som vi sedan "utsattes" för var mer än välbehövlig! Får hoppas att detta hjälper oss att komma vidare.



2008-10-09 @ 23:36:36
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Medicinpinnen

Förstår att det var roligt att träffa båda killarna. Återseenden är alltid kära.

2008-10-10 @ 18:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0