Städhund

Ikväll var det dags för Burlöv igen. Senare blir det en gång i veckan men det är lite mer intensivt nu i början med teori. Matte kom iväg lite tidigare från jobb så vi var på Burlövs BK redan en timme innan kursen började och tränade. Först lydnad, sedan lite apportering. Det gick bra bortsett från ett delmoment i apporteringen. Matte insåg att hon hade gjort det för svårt, när hon gjorde det lite lättare gick allt finemang. Sedan fick jag följa med in i stugan. Jag var enda hunden som var med idag, alla andra var hemma. Men jag låg på golvet och vilade efter promena och träning. I pausen vaknade jag dock till, det åts nämligen ägg och sillamacka. Matte gillar inte sill så jag fick hennes bitar. De var goda men salta så vatten behövdes. Strax därefter kom alarm. En hade tappat sin macka på golvet och man undrade om jag kunde städa rent. Jag var inte nödbedd utan dammsög snabbt golvet rent och fint från ägg och annat gott. Vilket kap alltså. Om jag hade legat i bilen hade mackan varit helt förlorad. Och vilken tur för tvåbeningarna att jag var där så slapp de städa.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilken tur du hade!

2008-10-24 @ 00:04:42
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0