Blixtar och dunder...

...men inga magiska under.

Ikväll var det jaktkurs på Järavallen. Matte kom som en tornado från jobbet och hämtade mig och så tjoff in i bilen så var vi på väg. Vi kom nästan i tid till klockan sex (vi började tidigare än innan eftersom det blir mörkt så snabbt). Denna gång delades vi upp direkt. Vi började hos Gert med linjetag. Det gick bra förutom att Matte gjorde det för svårt för mig en gång så att jag inte såg när hon lade ut dummyn och jag hade ingen hjälp av vind eller att vi var på stig så jag kom "ur kurs" och fick kallas tillbaka. Men men, förutom det gick resten bra. Jag var piggare idag noterade Matte. Nu kan hon inte klaga på att jag är slö längre. Men det är ju sällan tvåbeningarna kan bestämma sig för hur de vill ha saker och ting. Fast jag tror ändå Matte gillar bättre när jag är pigg och vill jobba.

I pausen var det väldigt torftigt, det enda jag fick var vatten. Nu var det inte så att Matte missunnade mig fikat men hon hann inte fixa något, faktum är att hon inte ens hann äta själv så det kurrade väldigt i hennes mage.

Hos Kent fick vi träna på stoppsignal under inkallning och så "ut" signal. Det fungerade faktiskt riktigt bra. Lite långsam var jag på stoppsignalen men jag har aldrig blivit stoppad på väg mot Matte så det kändes lite ovant. En sak som Kent sade som är bra är att Matte inte ska daska till mig som hon kan göra ibland när hon tycker att jag gör något fånigt. Det är ju inte så att det gör ont direkt men Kent menade att så får man inte göra på jaktprov. Han har helt rätt. Matte har lovat att bättra sig.

När vi höll på hos Kent började det åska och regna så vi fick dra oss mot bilarna. Åskan gick dock snabbt över. Efter en liten stund kom de som hade varit hos Gert sist, bland annat Wallander och hans Mor och Lillmatte. När Helene hörde att Matte inte hade fått mat i sig sedan lunch så erbjöd hon mycket generöst att bjuda Matte på mat på Mc Donalds. Matte kunde ju inte annat än tacka ja. Nu blev det inte Mc Donalds utan Max för de körde lite fel men Matte sade att maten smakade utmärkt ändå. Jag fick vänta i bilen och regnet vräkte ner så man var ju glad att ha tak över huvudet.

Nu är jag jättetrött. Det tar på krafterna att vara på kurs. Jag får nog allt gå och knyta mig.

Kommentarer
Postat av: Enzo

Synd vi inte hann prata idag Lakrits. Men matte var så sen från jobbet så vi kom ju alldeles för sent till kursen. Hoppas vi hinner ses mer nästa vecka :-).

2008-09-03 @ 23:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0