En trevlig bekantskap

Halv åtta gick tåget till Stockholm från Lund. Dagismatte var så snäll och körde oss och följde oss till tåget och vinkade av. Det gillar jag för jag blir så orolig om hon lämnar oss redan på perrongen.

Den här gången fick jag resesällskap precis intill. Det kom en lapphund som var helt vit och lade sig bredvid. Ja, först var det lite rörigt för några andra hade tagit våra platser men de fick flytta. Men så lade vi oss till ro. Vi hälsade lite stillsamt, det var en tjej på tre år. Hon var van resenär för hon veckorpendlade med sin matte. Fast denna gången åkte henne Lillhusse med henne. De var så söta ihop. Under resan låg jag och vitlappen svans mot svans och jag hade till och med mina bakben på hennes rumpa en stund när jag låg utsträckt. Det var mysigt att ligga så nära tycker jag. Vi sov mest och även Matte slumrade lite efter att ha läst en stund. Där var en kvinna som pratade mest hela tiden och en annan som snackade i telefon högljutt men det får man helt enkelt försöka ignorera. Strax innan midnatt var vi uppe i Stockholm. Vi fick vänta en stund på Yster som hade blivit lite försenad men sedan kom hon med bil och det var ju skönt att komma snabbt hem till henne när klockan var så mycket. Det var ett kärt återseende, hon fick många pussar av mig.

Nu har Matte och jag varit ute på morgonrunda och jag har fått mat och Matte har haft frukost. Yster sover fortfarande men ska väl snart gå upp.


Kommentarer
Postat av: Enzo

Vad skönt att er resa gått bra och att ni hade trevligt sällskap. Matte berättade att hon tänkte på er när hon åkte hem med Öresundståget från Helsingborg i fredags. Hon stod upp hela resan hem och hade en liten mops intill sig som sov i sin mattes knä och som snarkade för fullt(mopsen alltså). Matte sa att hon hoppades att ni inte hade det lika trångt på tåget som det hon åkte med för då begrep hon inte var du skulle få plats. Hon hade lite svårt att tänka sig att du kröp ihop i Maries knä som mopsen gjorde :-). Matte råkade ut för att en resväska trillade ner på hennes axel från en hylla när tåget krängde till. Men det var ändå värre för den passageraren som satt i sätet och fick väskan i sitt huvud efter det att den träffat mattes axel. Hoppas du inte får resväskor på dig när du och Marie är ute och reser :-).

2008-09-27 @ 16:57:18
Postat av: Lakrits

Nä,på X2000 måste alla ha platsbiljett så där blir aldrig så överfullt. Matte bokar en extra plats också för 5 kronor (barn under fem eller sex år och det stämmer ju på mig) så får jag bättre plats på golvet. Fy för resväskan. Hoppas det gick bra med din mattes axel ändå.

2008-09-27 @ 19:21:09
Postat av: Wallander

Så bra att uppresan denna gång blev lugn & behaglig och inte heller blev resan sämre av att du fick trevligt golvsällskap.



Vad skönt att ni blev upphämtade på stationen och slapp den hemska t-banan denna gång.



Hoppas ni haft en mysig dag tillsammans precis som ni brukar.

2008-09-27 @ 21:10:32
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0