Hem kära hem

Det var uppbrottstämning idag hos Yster. Sorgligt. Lite av varje blev dock gjort och jag och Matte gick några rundor runt Hammarbyhöjden. Yster jämrade sig över att vi skulle åka. Jag följde Matte hack i häl. Vid kvart i fem bar det så av mot stationen. Vi parkerade i god tid och hann med en liten fika innan det var dags att gå till spåret. Yster följde med upp på tåget och för en kort sekund tänkte jag att hon kanske skulle åka med men ack nej. Hon har sitt i Stockholm, det är så hur gärna vi än vill ha henne med oss ner till Skåne. 

Tågresan gick bra. Det var lugnt förutom en jamande katt. En irlänsk setter åkte också med men vi satt inte bredvid varandra. Som vanligt var tåget försenat. Matte är sur över att SJ tar hutlöst betalt för biljetter och så är tågen nästan aldrig i tid. Dagismatte fick vänta en hel halvtimme på oss i Lund. Men glädjen blev stor när vi kom. Hon har nämligen varit själv hela dagen för Vildhusse är på resa till ett land som heter Ukraina. Det låter långt bort i mina öron. Dagismatte är i alla fall jätteglad åt att vi har kommit hem för hon tycker det är trist att vara ensam. Knappen blev också glad att vi kom hem. 

Efter snack och lite nattamat ska vi nu gå och lägga oss. Jag och Matte på vårt håll och Dagismatte och Knappen på sitt håll. Imorgon ska Matte till jobbet. Jag ska vara med Dagismatte och Knappen. Det ska bli skönt att vila sig lite efter resandet, det tar på krafterna. Men det har varit jätteroligt att träffa Yster och Medicinpinnen (fast hon kunde ju tyvärr inte stanna så länge). Vi känner oss alltid så välkomna hos Yster, hon gör allt för att vi ska känna oss hemma hos henne. Många tack och svansviftningar från mig och Matte!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Så klart är det alltid jobbigt att skiljas från dem man tycker allra allra mest om. Men trots att avståndet är ganska långt så ses ni väldigt ofta tycker jag, men så klart hade det varit allra allra bäst om ni hade kortare avtånd er emellan. Men nu är det som det är å då måste man "gilla läget".



Vad bra att ni kom hem så att dagismatte slapp vara ensam hela natten oxå.

2008-09-30 @ 19:19:15
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0