Ledig måndag men fullt upp

Dagen började bra med långsovning och gull. Säkert en timme låg Matte och jag och myste och pratade och halvsov i sängen. Sedan kom vi igång så småningom med mat, promenad och annat nödvändigt. Efter det lagade Matte den bruna biabädden för den hade gått sönder i sömmarna på två ställen. Matte svor över kontaktlimmet som fastnade på fingrarna men bädden blev lagad och håller förhoppningsvis lite till innan den får bytas ut.

Efter att Matte hade tränat lite styrketräning med sina vikter (jag gillar dem inte för jag kom ivägen för skivstången en gång och fick mig en tjong) så tränade vi lite tillsammans. Några markeringar, varav en blev misslyckad för att jag inte såg vad Matte gjorde. Sedan kom herr And fram och det gick riktigt prima. Jag var snabb att hämta honom och höll hela vägen till Matte. Även när herr And hamnade i vatten gick det bra. Jag tycker det är så äckligt att inte få skaka sig och så ska man sitta ner också. Örk. Men allt för att göra Matte glader. Jag skakar mig så fort hon har tagit det jag har i munnen och det tycker hon är helt ok. Fattar inte riktigt men man kan ju inte hänga med på alla tvåbeningsresonnemang. 

Ikväll bar det av till Lomma en sväng för lite lydnadsträning. Där var gott om bilar och folk, det var nämligen kursstart. Jag fick syn på Elliot och skrek av glädje men tyvärr åkte han in i buren innan vi hann säga hej ordentligt så jag fick pussa på honom genom gallret. Han och Matte Ann skulle börja tävlingslydnadskurs idag. Kul, hoppas det gick bra för dem! Vi lämnade även lite fåglar till Carina och Toss som också var i Lomma ikväll. Men jag fick inte prata med Toss heller. Det är så trist nuförtiden. Jag längtar tills löperiet är över. Matte säger att det är klart till helgen och då ska jag badas sedan är det fritt fram igen för lek. 

Imorgon och resten av veckan är det jobb jobb jobb för Matte. Även fredag kväll och lördag. Stön. Jag tycker hon jobbar för mycket. Hon instämmer och säger att fler sovmorgnar med mig vore toppen. Men nu är det som det är. Ledighet blir det efter lördag för då ska ju Matte vara ledig när Dagismatte och Dagishusse åker på semester. Det blir härligt!

Matte har förresten bokat tågbiljett till Stockholm. Vi ska hälsa på där i slutet av september. Tänk att det redan är september. Den förste idag. Tiden går så fort. Matte är ledsen för att det går mot vinter, hon tycker det känns så tungt. Jag får försöka pigga upp henne.

 


Kommentarer
Postat av: Enzo

Vi måste vara några riktiga 10-poängare till bröder för du verkar ju gilla oss alla ;-).

2008-09-01 @ 23:11:34
Postat av: Wallander

Vad mycket träning det har blivit för er båda idag. Det låter minsann som om poletten trillat ner både här & där hos fröken. Herr And verkar passa riktigt bra, allt fungerar från början till slut precis som det skall vara.



Enzo, kan man göra annat?

2008-09-02 @ 00:34:16
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0