Städkväll

Vi kom till Lomma för att träna men där var det städkväll så vi fick först hjälpa till en stund. Matte rensade först ogräs och jag satt bredvid och hade dödligt tråkigt. Men sedan räddade Zicos matte oss från det och vi hjälpte henne att plocka pinnar istället. Det är mer vår melodi, det kan vi hemifrån.

I alla fall var jag bra träningssugen när vi väl kom igång och det hela gick väl ganska bra. Vi kanske höll på lite väl länge med att gå fint konsterade Matte. Lite finputs finns kvar säger Matte men hon tycker det går framåt.

Imorgon kväll blir det ingen träning alls för Matte jobbar och jag är med Dagismatte och Vildhusse. Han har själv kommit på namnet efter många om och men och Matte har godkänt det. Han nöjde sig inte med något av alla fina förslag som kom. Nä, han är lite besvärlig ibland. Men Vildhusse tyckte vi var ganska bra. Han är ju rätt så vild och tossig av sig med alla sina idéer och projekt (fråga Dagismatte som suckar ibland). Och så är jag ju Vildhunden. Ja, nu får det vara så. Fast jag tycker fortfarande att Wallanders förslag var himla bra så han får ett litet pris ändå när vi ses nästa gång.

Nä, nu får vi allt lägga oss. Matte ska hålla igång från tidig morgon till sen kväll. Jag får se till att få henne i säng. Men nästa vecka...tänk vilken lyx.

Kommentarer
Postat av: Zico_B

Matte tackar för hjälpen med pinnarna! Men hon tycker nog att Lakkan kunde varit lite mer intresserad - pinnar är ju kul - man kan ju i t ex tugga sönder dom.

Förhoppningsvis blir det lite kuligare träning nästa torsdag - håller tummarna att ni kommer då också.

Sov gott!

Tassar&Kramar/ZoH

2008-09-04 @ 23:24:23
Postat av: Wallander

Vad bra att även ni 4-beningar tog ert städansvar, sedan på vilket sätt man gör det kan ju alltid diskuteras.



Vi kanske kommer på torsdag och tittar på hur ni utvecklats under alla veckor vi varit "frånvarande". Det skall bli så kul att följa er när ni nu snart beger er ut i verkligheten.



Kul att mitt förslag gillades även om inte vildhussen gillade det. Jag måste få ha en liten invändning på namnet... vild ja men husse? Det passade med dagishusse för då förstod man att det var husse på ditt dagis, men nu om man inte vet, kan man ju tror att det är någon som din matte har fått ihop det med :-)

2008-09-05 @ 23:04:02
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Äsch, ingen större risk ändå om man känner min Matte. Men jag håller med att Moffe var bättre. Men eftersom det inte blir någon husse så kan jag ju ha en vildhusse. Han föreslog själv Hutte också men det låter ju helflängt tycker jag.



Zico - klart vi kommer nästa torsdag!

2008-09-06 @ 00:01:43
Postat av: Zico

Matte har sagt till mig att jag måste lägga mig i denna debatt med namn på Lakkans "mattefar". Det är så att Vild-Hussen är upptaget, faktiskt. Han är nästan släkt med mig - okey, min husse är släkt med honom på väldigt långt håll, men de har en släktförening, så därför vet jag det :D

Här kommer fakta:

Magnus Huss, kallad "Vild-Hussen", född 18 april 1755.

Vet ej om namnet är skyddat, men det kan ju ev. ställa till med problem.

Såå, nu har jag meddelat det jag skulle. Har varit och spårat på Revinge idag, så jag är lite trött och måste vila nu.

Tassar&Kramar

Zico-B

2008-09-06 @ 16:47:28
Postat av: Wallander

Hoppsan... men vänta lite, Lakkans mattefar har döpts om till Vildhusse inte Vildhussen... så det är nog ingen fara på taket tror jag.

2008-09-07 @ 21:40:51
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0