Stadspromenad

Idag blev det stadspromenad men inte med Wallander som det brukar utan med Lotta, en kompis till Matte och hennes hund Sven, en Jack Russell på 11 år. Men pigg var han! Vi fick leka på deras gård lite först och stifta bekanstskap. Jag tycker det är lite svårt med de som är så mycket mindre än jag. Hur mycket vågar jag ta i? Men när vi sedan lekte igen efter promenaden åkte han i backen ett par gånger men han verkade inte särskilt bekymrad över det. Han var lite väl intresserad av min bakdel och jag fick säga ifrån att det inte var okej men så är det ju ibland.


Hej...


Ska vi leka?


Javisst!

Det blev fika för tvåbeningarna på Margaretapaviljongen i Pildammarna. Jag satt bredvid Matte och fick smaka rostbiff i skivor och det var smaskens kan ni tro. Sven är inte så fikavan så han pep och gnällde en del. Innan vi åkte hem sedan följde vi med upp och kollade in lägenheten (Sven har nyligen flyttat från Ystad till Malmö med sin flock). Sedan åkte vi hem till Knappen för mat och kvällspromenad. Nu är snart ännu en dag slut. Tiden går så fort. Men imorgon ska vi vara hemmavid hela dagen. Hoppas det blir fint väder!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Sven, tufft namn på en tuff kille. Vad bra att ni kunde busa trots storlekskillnaderna.



Jasså du HAR varit i stan, jag tyckte minsann känna din doft när jag och MOR gick i Pildammarna, jag försökte dra in MOR till Paviljongen men hon sa till mig att där har vi inget att göra och så fick jag snällt ge upp försöket, men jag hade alltså rätt...

2008-09-13 @ 23:06:05
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0