Träning med familjen Lindeblad

Gårdagens höjdpunkt var helt klart träning med famlijen Lindeblad i Lomma. Vilket tur Wallander har, hans familj ställer verkligen upp. Det var Wallander själv såklart, hans Mor, Lillmatte Frida och Far. Den enda som saknades var Äldrematte Sara.

Vi begav oss ut i Furet för att träna apportering. Det gick strålande för min bästis Wallander. För mig gick det ganska bra fast Matte tyckte jag drattade lite med kanindumiesarna (och det gjorde jag nog) och så är jag förbaskat envis enligt Matte. Vi tränade på hemläxan från kursen, dvs höger/vänster. Så här kan det se ut...


Jag i mitten, våra medhjälpare på var sida och så Matte såklart.


På väg för att hämta...


Och så in till Matte...

Sen kan det se ut så här när Matte och jag inte riktigt är synkade.



Men till slut blev det ändå som Matte hade tänkt sig...



Sedan blev det lite markeringar inne bland träden och till sist ett litet sök som vi klarade galant. När träningen var avslutad fick jag och Wallander dra en liten repa och det var toppenkul för det var så länge sedan vi fick springa ihop. Sedan bar det av till bilarna och hemåt för Walles Lillmatte skulle ut på roligheter. Toppen att hans flock kunde följa med och hjälpa till tycker både jag och Matte. Hoppas det kan bli fler gånger. Och tack för bilderna!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Klart att vi gör om detta, snart för hoppningsvis. ÄLDREMATTE har oxå sagt att hon kan ställa upp så vi skall nog kunna ha medhjälpare med oss flera gånger.



Vilken tur att din matte äntligen tillslut fattade att jag vill busa med dig och släppte loss dig, jag var orolig där ett tag. Det var härligt att få springa tillsammans igen, men jag kände inte riktigt igen dig... var det verkligen så att du försökte säga till mig när jag blev för närgången eller var det annat snack bara?

2008-09-13 @ 23:00:47
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0