Dramatisk sökträning i Klåveröd

Det började inte så bra....Matte försov sig och vi vaknade tjugo minuter innan vi skulle åka. Allt gick fort och det blev en minirunda på fem minuter innan vi slängde oss i bilen och körde mot Klåveröd. Vi kom minsann i tid till uppsamlingen vid Krukmakeriet. Sedan körde vi i karavan ut till träningsområdet. Naturligtvis gallskrek jag när Matte lämnade mig i bilen. Måste ju göra mig påmind och jag VET att Matte hör även om hon försöker låtsas att hon inte gör det.

Nåväl, jag behövde inte skrika så länge för jag fick komma ut som hund nr 2 i rutan. Laddad till tänderna och det gick bra men rutan var JOBBIG. En jättebrant backe, stengärden, sankmark, you name it. Men KUL och jag hittade figgar både här och där och Matte var nöjd med min insats.

Så efter att Matte hade satt mig i bilen hände lite saker som jag inte förstod men Matte förklarade sedan när vi körde hem långt om länge.

Den mysige goe Roland som busar så roligt med mig när han är figge hade nämligen blivit plötsligt sjuk och Matte och Carina var tvungna att fixa honom till en ambulans som hämtade och körde honom till Lund. Han hade ont i hjärtat. Det låter otäckt tycker jag. Tur att han kom iväg för jag vill ha Rolle tillbaka som figge så han måste ju bli bra så han kan springa i skogen! Och såklart så han kan träna med Bessy och ha kul.

Bessy fick åka med Lotta och Matte jag och Carina fixade så Rolands bil kom hem för den kunde ju inte stå i skogen långt ute i Klåveröd. Så det fick ta lite extra tid och så skjutsades Carina till tåget så hon kom hem igen. Men jag fick komma ut en runda på fältet när vi kom hem och så blev det mums-mums mat hos Dagismatte och Vildhusse. Nu är jag och Matte hemma på Solgläntan och Matte har lovat att jag ska få långtur imorgon och ett spår. Toppen säger jag!

Vi tänker på Roland som är kvar på sjukhuset och är tacksamma att allt ändå gick så bra idag. Klåveröd är ju inte precis Skånes metropol men det gick ju ändå smidigt enligt Matte att möta upp ambulansen och då iväg Roland till Lund.  

Tass & Kram på dig Roland, krya på dig och hoppas vi ses snart igen!

Lite bilder hann det bli på Roland & Bessy och Matte & mig innan kameran glömdes bort...


Roland & Bessy


Visst är hon söt lilla Bessy


Och här är det min tur. Matte visar...


Påvis...


Figgen Lotta inhämtad.

Fler bilder på de andra kommer efter nästa helg när vi har träningsläger i Halen!

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Vilken tur att Roland var omgiven av så många professionella och hjälpsamma sök 2-beningar och oxå att allt slutade lyckligt.



Härligt att höra att ditt sök gick bra trots att det var en jobbig ruta.



Hoppas din söndag blir bra med både viltspårning & långtur.



2009-04-19 @ 11:36:54
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas ni haft en bra dag med spår och sånt. Vår dag blev inte riktigt lyckad, men vi kommer naturligtvis igen. Envis matte - envis hund :D

.... och om igen ..... vill inte var tjatig ... men ... SÅ SKÖNT ATT VI HADE DIG MED I SKOGEN IGÅR !!!

/H&Z

2009-04-19 @ 20:40:59
Postat av: Elliot

Jättetråkigt att Roland skulle råka ut för sånt här skit =( Matte säjer att han(&Jeanette)e dom bästa vi har gått kurs för.

Jag e säker på att Bessy o resten av familjen hjälper honom att komma på fötter snart igen.

Lakrits de e tur att din matte aldrig e rådlös...

Kramizar från Elliot&matte

2009-04-20 @ 11:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0