Glad Matte

Ikväll var vi i Lomma och tränade. Egentligen var det meningen att Matte skulle stå till förfogande för att hjälpa dem som ville ha hjälp tillsammans med Heléne men det kom inga så istället fick jag och Zico en långträningskväll.

Matte var jättenöjd med mig. Det känns ju roligt. Lite streck i räkningen när jag överlistade henne och snodde godis en gång men det får hon ju skylla sig själv att hon lät mig få chansen. Och sen ska hon inte tro det går att lura mig. Jag har full koll på när hon har lagt ut godis eller inte. Fniss. Hon får allt komma på något bättre för att få mig att springa längre ut från hindret när jag har bestämt mig för att jag vill sätta mig nära så att jag snabbt kan hoppa tillbaka och få godiset. Enda nackdelen är ju att man får hoppa rakt upp utan att ta sats men jag är ung och spänstig så det är inget problem.

Det Matte bleva allra gladast över var nog att jag faktiskt kom tillbaka när hon ropade fastän jag var på väg till andra hundar ett par gånger. För även om ingen ville ha hjälp så var det gott om hundar på planen. När jag vände och kom tillbaka till Matte regnade det skinkgodisar och jag bara tackade och tog emot. När vi kom hem fick jag en skiva stekt blodpudding som låg i kylen sedan igår och lite makrill. Det var mums med lite "nattamat" innan läggdags.

Fick även testa på min "fasterulle" idag när vi gjorde lite enkla sök markeringar. Heléne gömde sig bakom träd och buskar på planen och när jag kom fram till henne visade hon på att jag skulle ta rullen som hänger om halsen på mig. Inga som helst problem! Den var riktigt bra konstruerad måste jag säga. Fast tydligen ska jag inte börja med den i skogen än utan vi ska ta det till hösten. Men träna på planen är ju också kul.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Tjena Lakrits!

Hörde att du var jätteduktig på att ta din fasta rulle igår. Det är jag också - för duktig :D Så nu har de bestämt att jag ska skälla istället. Tänk om de kunde bestämma sig de där tvåbeningarna ...? Fast skälla är kul, så jag kan leva med det ...

Tassar&Kramar

Zico-Bus med matte

2009-04-21 @ 11:22:18
Postat av: Wallander

Duktig, lydig tjej... du tjänar alltid på det, det är ju bevisat.



Vad kul att du fattat det med rullen redan även om det tar ett tag innan du skall använda den ute i skogen.

2009-04-21 @ 23:58:18
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0