Hemmadag

Ja, idag blev det bara hemmadag och det var faktiskt riktigt skönt. Vi har varit ute mycket, jag har legat en del i trädgården medan Matte fixade lite med rabatten på framsidan. Och Matte städade ur förrådet, sopade och höll igång. Dessutom kom Vildhusse och han och Matte fick igång gräsklipparen efter lite lagningsarbete från Vildhusses sida. Jag tycker den låter illa men det luktar gott med nyklippt gräs.

Så blev det ju ett spår också. Det hade ju inte legat så himla länge men det var kul ändå. Matte säger att jag är för noggrann. Kan man vara det? Bara för att jag ska ut i vinklarna och kolla åt olika håll. Men jag tänker inte börja slarva bara för att få bättre poäng på prov. Tänk om jag någon gång måste spåra "på riktigt" efter ett djur. Då gäller det att vara så noga så noga. Fast Matte var väl nöjd ändå. Jag får göra på mitt sätt säger hon. Och det har hon rätt i! När vi kom fram till klöven belönades jag med stekt blodpudding "på burk". Mums var det och så bar jag klöven ända hem till dörren.

Sovmorgon hade vi också idag och det var bara så superskönt. Men imorgon är det tidigt upp som gäller så bäst att tassa i säng.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Skönt med sådana här dagar oxå ibland.



Jag har inte fått göra någonting i träningsväg varken lördag eller söndag, är inte likt MOR, hm... undras varför, tråkigt var det i alla fall!



Onsdagen, börjar närma sig... har du varit ute och shoppat ännu?

2009-04-20 @ 13:00:06
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Japp! Jag har nätshoppat. Stan är ju inte min melodi precis, jag tycker det är mycket bekvämare att beställa. Det gäller att vara tjenis med brevbäraren så att jag kunde få levererat precis dit jag ville. Hihi. Nu blev du allt nyfiken va Matte. För du läser säkert här i hopp om att något ska avslöjas. Känner dig nog!

2009-04-20 @ 21:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0