Vältränad...

...eller åtminstone väl tränad har jag blivit de senaste dagarna.

I torsdags kvällsträning på Lomma BK. Igår ett låååångt spår som var roligt men väldigtt jobbigt. Jag var helt slut i rutan efteråt, gick och sänkte ner kroppen i en av Vildhusses svalkande dammar för spåret slutade inte så långt från hans och Dagismattes domäner. Det var skönt må ni tro. Sedan fick jag ju vila resten av dagen för att ladda batterierna. Matte var nog orolig att hon hade kört alltför hårt med mig men det behöver hon inte vara. Förresten var det inte så illa som hon skrev om spårandet igår när jag sov. Jag är glad att jag får spåra. Jag bryr mig inte så mycket om precis hur spåret går. Bara jag får jobba ifred och igår var Matte väldigt tyst för hon visste inte var vi skulle riktigt :D

Idag har vi tränat sök i Fulltofta. Batterierna var laddade igen och jag väntade otåligt på min tur. Matte var helt nöjd med min insats. Jag hittade figge på varje skick och kom in med lösrullen till Matte precis som hon ville. Hon tycker att jag har lite dålig fart men det är nog hormonerna som spökar. Det känns ju som om jag har valpar i magen fast Matte säger att jag inte har. Samma förvirring som tidigare alltså. Det känns ju som att där är något i magen i alla fall för den är svullen och klumpig att släpa runt på i skogen och jag kan inte springa lika fort som vanligt. Idag har jag inte velat äta min mat heller. Jag hoppas på att jag ska få godare saker som leverpastej och köttbullar om jag svälter mig. Vi får väl se hur det går. Idag var det ju ganska bra utdelning i och med sökträningen men kanske det inte är lika lyckosamt imorgon.

I alla fall har jag haft två härliga dagar. Vädret var underbart idag fast törstig blev man ju efter att ha letat figgar och jag tömde vattenflaskan. Matte slängde av sig lager efter lager i takt med att solen steg på himlen och hon påstod till och med att hon svettades.

Efter träningen åkte vi hem och Matte bar ut trädgårdsmöbler och satt och solade en stund. Jag grävde mig en håla under vår jättelika cypress och vilade mig där en stund. Vid halv fem snåret bar det av mot Malmö för att träfffa Wallander och hans flock.

Det var ett kärt återseende, det var säkert en månad sedan vi sågs. Först blev det en lång tur till Värnhems korvkiosk där de hade utsökt grillad smalkorv. Sedan följde vi med hem till Lindeblads och jag och Walle kärleksgnabbades och myste medan det lagades mat. Medan tvåbeningarna käkade fick jag och Walle ett grisöra var. Sedan blev det ganska lugnt för jag var trött och vilade mig och Walle fick order om att ligga och ta det lugnt. Till sist följde vi med på kvällsrunda och sedan bar det av hemåt. Nu är jag alldeles slut och det är med trötta tassar jag skriver dessa rader. Med mig hem från Walle fick jag ett spännande märgben med baconfyllning (någon har alltså tagit ut märgen och stoppat i annan fyllning) som jag ska förtära imorgon i trädgården. Vi ska ha hemmadag och trädgårdsmys och Dagismatte, Vildhusse, Knappen och Medicinpinnen som anlände ikväll till Dagis ska komma hit på trädgårdsfika.

Nu är det sängen som gäller. Natti-natti och tack Walle med flock för en trevlig kväll! På återseende på torsdag när du ska hit och natta över!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Ursäkta att jag var lite närgången... men jag tror inte riktigt att du förstått hur mycket jag saknat dig. Tack själv för ett par trevliga umgängestimmar.



Du verkar verkligen till att ha börjat fatta nu vad söket går ut på, du är bra på att använda näsan din.



Tänk dina hormoner spelar dig ett spratt på ett sätt och mina mig på ett helt annat sätt, tänk som det kan vara beroende på om man är tjej eller kille!



Hoppas vädret håller i sig imorgon så att ni får en härlig trädgårdsarbetardag.

2009-04-04 @ 23:55:59
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-B

Hej,

Verkar som om Wallekalle också har lite svårt att hålla sig på mattan :D

Vi dyker upp strax före 18:00 på måndag - ringer om vi kör vilse :) Zico lovar att försöka uppföra sig - med betoning på FÖRSÖKA :D

Vi ses!

H&Z

2009-04-05 @ 18:04:42
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Lakrits

Walle, jag tyckte inte alls du var närgången. Jag gillar ju att mysa. Och jag har saknat dig jättemycket också. Skitjobbigt att inte få träffas på så länge. Men nu är det fritt fram och jag ser fram emot torsdag!

2009-04-05 @ 22:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0