Helkväll hos Elliot

Ikväll var vi bjudna till Elliot med flock. Tvåbeningarna skulle äta, jag och Elliot underhöll oss i trädgården. Fast vi tillbringade en del tid under bordet också vilket medförde jordbävningstendens för de som smörjde kråset. 

Vi busade såklart. Sprang, tuggade på varandra, hade dragkamp och allt vad som ingår i en buskväll. Fast till sist blev man ju trött och då gick jag in under borde och lade mig till ro. Fast först efter att ha inspekterat igelkottarna som kom för att få kvällsmat. Jag lovar, det var rena invasionen! Ryktet måste sprida sig på byn att det vankas mat där. Och för mig som aldrig har gjort en nära studie av igelkottar var det fascinerande. Matte sade att jag inte fick röra och det gjorde jag inte heller. Men jag var bra sugen! 

Det var en härlig kväll med fint väder vi fick. Tack så mycket Ann, Elliot och Janne! Inte förrän vi just skulle bege oss hemåt kom några små regnstänk. 

Hoppas Elliot kommer till mig på torsdag för påhälsning! Imorgon kommer Walle nog senare på eftermiddagen med Lillebrorsan och sin Mor. Ska bli lajbans!

Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej

Tack för att ni kom o hälsade på oss=) Det är alltid lika roligt att få besök!Och det e tusan så mycket kuligare att springa som en galning i hop med någon än ensam =)

Ja det var verkligen "kott-rekord" igår kväll....13st!!!Men jag tyckte att du skötte dej jättebra....för att inte vara van....som jag vid dom små liven.Tänk att det finns något som jag är mer van vid än dej :D

2009-08-11 @ 11:07:19
Postat av: Wallander

Beck har oxå stiftat bekantskap med de däringa kottarna... men då vart där inte så många. Förstår att dom blir fler och fler, för vilka djur trivs inte den familjen :-)



Vi ses om en stund... jag är laddad som tusan för en massa spring & bus!

2009-08-11 @ 12:46:47
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0