Innehållsrik fredag och regnig lördag

Igår var jag och Matte med Ann och Elliot samt Helene med Wallander och Beck på Skanör-Falsterbo BK. Där fick vi en rejäl dos lydnadsträning av Claras husse Björn. Han och Clara har ju lyckats med ett lydnadschampionat och det är verkligen inte illa. Matte har mycket att lära så det var bra med lite "utbildning": Fast trött blev man ju både av att vara igång och att ligga och vänta.

På eftermiddagen hade jag tid hos veterinär Kristina. Hon tyckte det var bra att jag kollades upp när jag hade varit så sjuker. Mina blodprover såg helt okej ut men Matte fick besked om att det kan ta lång tid innan man blir helt återställd från en sån där otäck infektion. Kristina berättade att det till och med är en del hundar som inte klarar sig om deras ägare inte åker in akut med dem när de blir så dåliga. Usch så hemskt. Tur att det gick bra för min del.

Efter veterinärbesöket bar det av hemåt. Matte skulle baka rabarberpajer till kräftfesten och förbereda för nattgäster. Knappen fick vara hos oss också en stund eftersom det var mycket stök hemma hos honom.

Kräftskivan blev trevlig fast det var mycket oväsen. Några höll på att blåsa i såna där tutor en hel massa, om jag inte misstar mig var Mattes bror ganska skyldig. Jag höll mig undan då för fy vad det lät. Men några kräftstjärtar fick jag smaka på till maten och det var inte alls dumt.

Mattes kusin Eva har en liten hund som jag har träffat innan som heter Emmy. Hon är väldigt försiktig av sig så jag låter henne vara ifred för jag tror hon blir lite rädd för mig. Men Eva och Emmy samt Mattes faster invigde vår gäststuga och de var mycket nöjda på morgonkvisten (snarare förmiddagen kanske) och hade sovit väldigt gott. 
 
När gästera hade åkt idag var det meningen att vi skulle få besök av familjen Lindeblad men det regnade inne. Fast Mattes syster Pernilla (Medicinpinnen) kom istället när regnet lättade och slet i trädgården här. Hon förklarade krig mot björnbären som invaderat rejält. Som hon slet lilla Pinnen!



Det var allt synd att jag inte fick något kompisbesök men vädret rår man inte över. Det kommer dock fler tillfällen hoppas jag. Tyvärr börjar ju Matte jobba igen på måndag men helgerna finns ju tack och lov. Och hon jobbar en månad sen är hon ledig en vecka igen.

Natti-natti!
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad bra att det gick så bra hos veterinären, nu är det bara att vänta ut hela tillfrisknandet även om det kan ta lite tid... men du är verkligen på god väg redan.



Jag har oxå hört att det kan bli rätt ljudligt på dom där kräftskivorna... men det kan oxå bli mycket gott.



Roligt att gäststugan nu oxå är invigd. Synd att vädret blev skit idag, ja det blev ju bättre framåt sen eftermiddag men då var det lixom inte lönt för oss att komma. Men Pinnen hon kan verkligen oxå slita hon, precis som sin syster & pappa!



Ha dé

2009-08-15 @ 23:49:48
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

Oj vilka dagar o kvällar =) men kunde du inte ta de där tutorna från dom som envisades med att blåsa? Fattar dom inte att det faktiskt låter väldigt illa i våra små öronlappar?

Men i och för sig så kan du ju alltid skylla på att du blivit lite "lomhörd" av allt tutande nästa gång du inte har lust att komma när matte kallar eller så...hihi

2009-08-16 @ 14:45:11
Postat av: Zico

Bra tips Elliot :D

Tror minsann de hade fest 3 kvarter bort häromkvällen .... för jag hörde inte att matte kallade när vi var ute i eftemiddags :)/Z

2009-08-16 @ 20:07:49
Postat av: Elliot

Här har dom nog oxå fest ideligen,lr så inte....i vart fall så är det något som stör kommunikationen ganska ofta =( De lixom knastrar och sprakar på linjen...

2009-08-17 @ 14:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0