Lajbans dag

Vilken rolig dag det har varit. Först kom Wallander och Beck på besök tillsammans med sin Mor och Far. Först fick jag och Walle dra en repa och då visade jag honom att jag misann visst kan leka som en riktig busprick, bara det är han och jag. Sen kom Beck också och jag lekte faktiskt med honom fast jag märkte att Walle var lite nervös för att det skulle bli tjall på linjen. Men oroa dig inte Walle min, jag gör ju inte Beck illa, jag måste bara få ge honom lite uppfostran ibland.

Beck fick gå ett valpviltspår. Jag och Walle var lite sura och höll konsert i trädgården men Matte har lovat oss egna spår någon helg framöver. Tydligen gick det bra för lille Beck. Han hittade i alla fall klöven och kom sättande med den för att visa sin trofé.

Men inte nog med att vi fick bästisbesök på morgonkvisten för ikväll åkte vi en sväng till Elliot. Vi gick en fin tur på Mossen tillsammans och sen busade vi i trädgården och så tiggde vi kaka och jag käkade upp kattens mat. Sen var jag riktigt härligt trött och efter lite grillekorv hos Vildhusse och Dagismatte drog jag mig tillbaka till biabädden. Faktum är att tvåbeningarna också kom in och det tändes brasa och mystes i soffan. Men nu är vi hemma på Solgläntan. Matte har skallebank och vi ska lägga oss nu på en gång säger hon så hon kan vara i bättre form imorogn.

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Tack de härliga rundorna runt huset med dig igår, som på den gamla goda tiden! Ser fram emot det där spåret framöver :-)



På tal om grillekorv, inget mer jobb i Ribban-kiosken för LILLMATTE men igår kväll... gick vi förbi en korvatjolla som vi missat (tror jag). Får testa den snart, lite tajt denna vecka om inte fredagkväll skulle passa er?



2009-08-30 @ 23:10:34
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

haha du får det att låta så himla kul.....gå på mossen...tigga kaka...äta upp kattens mat.Men jag tycker att vi oxå kunde fått vars en "kakelse"lile sniket e de att bara dom där tre skulle få =(

2009-08-31 @ 13:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0