Nytändning på appellplanen

Ikväll var det uppstart för lydnadsträningsgruppen i Lomma. En stor skara hade anmält sitt intresse att vara med. Villkoret för att komma med var att man hade någon form av tävlingsmål i höst eller i vår. Mattes och mitt mål är att sno till oss ett förstapris i Lkl 2 och därigenom bli uppflyttade till Lkl 3. Det vore något det! Matte säger att när det händer ska hon bjuda på världens smaskigaste tårta och jag ska få det jag älskar allra mest nämligen en riktigt fin stek!

Vi delades in i smågrupper och sedan hjälpte vi varandra med olika moment som vi eller våra Mattar eller Hussar tycker är svåra. Jag och Matte fokuserade på linförighet och ställande med inkallning. Heléne med Zico påstod att vi slarvade lite när vi skulle gå fint. Det har hon säkert helt rätt i! Och så fick vi bra tips på inkallning med ställande och hur vi ska träna det. Matte säger att nu ska det minsann tränas lydnad. Jag ser fram emot steken! Men vägen till den kan ju vara lite krokig och då är det kul att ha träningspolare som stöttar och kommer med råd och tips. Vi lovar at hålla ut hela vintern så länge vi inte är insnöade! Det finns dåligt väder men inte så dåligt att man inte kan vara ute.

Apropå väder så kändes det höstligt ikväll. Sommaren bortblåst. Matte har börjat jobba. Ja, det var tur att vi blev lite uppmuntrade ikväll med träningen för annars hade det ju varit en ganska trist dag. Fast jag har haft det bra på Dagis så jag har egentligen inget att klaga på. Fick dessutom dra en liten repa med Walle i Furet innan träningen. Vi åkte nämligen i samma bil för Walles bil hade blivit bortförd av Sara så de fick lifta med oss till träningen. Bara mysigt att ha sällskap i bilen!

Kommentarer
Postat av: Elliot

The botten is nådd....sa matte så nu får vi väl försöka ta oss upp ur träsket...för mycket sämra lär det inte gå asså enligt henne =)

Får se vad ja kan åstadkomma.

/E

2009-08-18 @ 12:13:07
Postat av: Wallander

Jasså så ni skall sno till er ett 1:a pris i tvåan... när ni gör det kan ni sno två då?



Jag måste säga att jag får mer tändning på att få vara med dig än att vara på apellplanen. Men men, vi får se vad jag kan lära in här under hösten, man skall aldrig säga aldrig, det kan finnas hopp :-)



Tusen tack för skjutsen!



Kramizar

2009-08-18 @ 13:02:04
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0