Lakrits skriver igen

Nu är jag tillbaka. Vill helst inte nämna så mycket om det hemska stället jag har varit på men några rader får jag väl ändå förtälja. Inlåst och nerdrogad. Har svårt för att förstå att det var nödvändigt. Ärligt talat förstod jag inte mycket alls och det var förfärligt hemskt. Jag skrek tills jag tappade rösten, drack inte, åt inte, vägrade kissa när jag fick komma ut. Ja, ni som känner mig kan ju tänka er...

Dom drogade ju ner mig för att jag var så orolig. Och så gjordes en massa undersökningar. Tvi! Och min mage har det tjatats om nu till leda. Jag tycker min mage är alldeles prima bortsett från att den nu är hårlös! Medan jag var drogad rakades pälsen på magen av för att den skulle undersökas. Hur har dom tänkt sig att jag ska hålla värmen om min mage nu???

Jag var helt väck igår. Minns inte så mycket av allt. Idag har jag känt mig lite mer som en hund igen. Orkar vifta på svansen bland annat. Men orolig har jag känt mig av och till och då piper jag. Rösten är lite kass. Men den börjar komma tillbaka! 

Allt blir nog som vanligt igen, det tar bara lite tid att komma över den förskräckliga vistelsen på Malmö Djursjukhus alias Tortyrinstitutet.  

Här i skogen är det hur mycket snö som helst. Den här bilden är från i förmiddags och det har snöat säkert en decimeter till sedan dess



Idag kom tvåbeningarna från flocken Lindeblad och hämtade sin gran och lämnade julklappar och fick sina med sig, inklusive de till Walle och Beck. Därefter blev det pepparkaksbak hos Dagismatte och sedan korvgrillning. Sen ikväll körde vi in om Elliot med flock när vi var på väg till Lund för att hämta Yster. Elliot välkomnade mig så men vi fick lite förhållningsregler att inte busa med tanke på mitt öga och så. Men trevligt att ses ändå och jag fick smaskigheter av Ann. Sen hämtade vi Yster vid tåget och nu är hon här och spelar för fullt på pianot. Jag är trött och ska lägga mig. Har fått hur många ögondroppar som helst idag tycker jag men bara att gilla läget för det lär pågå ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej Bästis!

Det var jättekul att du kom o hälsade på i går kväll - fast vi inte fick busa så mycket(nedras onödigt).....

Men de e i varje fall kul att du blir lite glad av min busiga uppenbarelse =)

Snart är rösten "fit for fight"igen å då jäklar ....ja då ska här låta!!!



Puss o kram

Vi ses snart

E

2009-12-20 @ 12:26:50
Postat av: Ricardo

Hej där Lakrits! Det är Ricardo som skriver! Kul att höra att du mår bättre!! Här har vi varit ute i snön och plogat upp värsta racerbanan till Leos radiostyrda monstertruck. Ska bli kul att se dig! Kommer och hälsar på snart! Krama om matte och pussa på moster monster åt mig! Slick Rick

2009-12-20 @ 14:45:41
Postat av: Wallander

Usch, vad mycket läskigt du behövt uppleva de senate dagarna... men så skönt att höra och se att du är på benen igen.



MOR har rapporterat om hur många paket det låg under granen till dig... du måste då allt ha varit supersnäll i år. Våran julklappshög ökade allt lite till igår när MOR & FAR kom hem från er... jag trodde knappt mina ögon, har aldrig sett en större julklapp i hela mitt tidigare liv.



Ha en fortsatt härlig söndag!



Kramelikram

2009-12-20 @ 15:01:27
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: zico-bus

2009-12-20 @ 21:25:39
Postat av: zico-bus

.... måste tala om för matte att hon inte ska slå på ENTER-tangenten hela tiden :D (är nog en arbetsskada!)

Ville bara säga att jag är GLAD att du börjar bli dig själv igen. Inte kul att vara på sjukhus ... men bra att dom finns! Jag fick vara där redan när jag var 3 månader och blev allergisk mot vaccinationen ..... fast då var jag ju inte så "mattesjuk", så det gick rätt så bra.

Jag har även idag smaskat i mig från julkalendern ... mumms!

Vi hörs!

Zico ...... matte hälsar!

2009-12-20 @ 21:31:12
Postat av: Flocken på Onsala

God Jul i stugan! Skönt att läsa att du repar dig fint! Visste väl att det var gott krut i dig. Ta nu hand om matte och Yster och f ö r s ö k hålla igen lite på griseknorrarna!

Tasskramar från oss alla,

Flocken

2009-12-21 @ 21:50:43
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0