En vinterdag...

Här kommer en del bilder från idag, Matte har skärpt till sig och haft kameran i högsta hugg...


Morgonspring i trädgården


Blek morgonsol...


Tunnelseende...


Meditation...


Full fräs på fältet...


Hej hopp...


Lilla jag i storskogen


Posthund...mitt nya extraknäck!

Idag har jag också haft turen att hitta en hundralapp i snön som någon hade tappat. Tur jag hittade den, annars hade den ju blivit översnöad och gått förlorad. Jag ska köpa födelsedagspresent till min kära Dagismatte för pengarna! I förra veckan hittade jag ett retrieverkoppel i skogen. Det är faktiskt lönsamt att hålla ögonen öppna och nosen påslagen!

Ikväll har vi varit i Lomma och tränat. Där var också Wallander och Helene. Kul var det att träna ihop. Matte var lite påhittig och gjorde några nya övningar och det gillar jag! Efter träningen fick jag och Walle dra några repor i skogen och sedan fick vi vänta i bilarna medan tvåbeningarna var på möte.

Det har varit en bra dag tycker jag! Synd att Matte ska jobba imorgon men sånt e livet. Och snart är det helg!

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Vilken fyndhund du är. Koppel och pengar. Vad väntar härnäst? Du kan ju snart försörja dig på egen hand. Vi slår ihop våra kloka huvuden till Dagismatte tror jag. Matte har koll.

2009-02-12 @ 22:59:32
Postat av: Lakrits

Åh nej, försörja mig själv har jag ingen lust till. Det har jag ju Matte till! Men det är kul att vara sakletare!

2009-02-12 @ 23:13:56
Postat av: Wallander

Du kan minsann spåra upp allt möjligt du... att hitta pengar är ju inte fy skam.



Ser spännande ut det där paketet... hoppas det var till dig!?



Det var kul att träffas ikväll... MOR har kollat om filmen till den nya övningen så nästa gång kan vi visa hur den egentligen skulle gå till.



Kul att vi skall ses på lördag igen :-)

2009-02-12 @ 23:43:51
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0