Vintrigt men hopp om vår

Idag började Matte senare men jobbade följaktligen också längre. Fast det var väldigt skönt med sovemorgon och en härlig promenad sedan. Vi passade på att ta foto på bergskedjan med ved.


Imponerande, eller hur?!

På promenaden hittade jag en mysig färsk hög med hästbajs som jag djupdök i. Matte märkte det inte först, fast jag såg att hon tittade på sina kängor så hon kände nog att det doftade och så trodde hon väl att hon hade råkat trampa i något. Men snart nog började hon misstänka mig. Men det blev en trevlig tur ändå.


På promenad. Inväntar Matte i en korsning för att kolla var vi ska ta vägen. In i skogen eller upp till Dagis?

När vi kom hem hällde Matte en massa vatten över mig utanför dörren. Taskigt tycker jag. Tur att det inte blev några pinsamma bilder.

Under eftermiddagen har det kommit en del snö. Jag har varit ute och rullar mig och haft kul. När Matte kom från jobb för en stund sedan gick vi en kvällsrunda. Nu är det snart sängen som gäller.

Till sist en vårbild från vårt kök. Visst känns det som att det snart kan vara på gång? För blommorna kommer utifrån, de har bara fått lite extra värme inomhus.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Verkligen en gedigen vedhög, förstår att det tog sådan tid att såga ihop... men nu är det gjort för flera år framåt.



Vilka härliga blommor i krukan, bilden får en att tro på att våren förhoppningsvis snart kommer att komma.



Ps. Varför skall du envisas med att rulla dig i den där skiten. Jag tycker bättre om dig om du bara luktar Lakrits.

2009-02-10 @ 22:38:32
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0