Lite strul men ändå kul

Idag var det sökträning på ett nytt ställe. Det tog lång tid att åka dit och det var hit och dit på kurviga vägar. Heléne och Zico visade vägen och det var nog tur det. Fast det blev stopp när vi skulle köra in på en liten grusväg som bara var isgata. Där vågade sig inte Matte eller Heléne ner och det var nog bra det för då kanske vi hade blivit kvar däruppe. Istället körde vi till en parkering nära vägen där det inte var så halt och inväntade resten av gänget.  

Jag var ute som hund nr 5 och jag hade laddat till tusen i bilen. När Matte rastade mig så laddade jag ännu mer och frågan var om jag inte var lite väl övertänd när det var min tur. I alla fall gick det inte så himla bra för jag vimsade till det lite och glömde mig och så. Fast jag hittade alla figgarna men det var inte min vanliga fart jag hade. Matte tror att det kanske är hormonerna som spökar och att jag ska löpa snart. Det kan kanske vara så, faktum är att jag inte riktigt kände mig som vanligt. Vi får se hur det går nästa helg men kul hade jag i alla fall och Matte verkar inte ta så hårt på det hela heller förutom att hon suckar över det där med löp och tiden både före och efter. Hon säger att vi kanske måste behandla mig en gång för alla mot det sedan. Inte vet jag men kanske det vore skönt att slippa det där löperiet. Inte tycker jag det är kul för jag kan ju inte leka som vanligt och jag blir så vimsig och trött.

Matte var också lite vimsig för kameran glömdes hemma fast hon hade lovat att ta bilder. Det får bli nästa gång och då ska kameran med! Nu är både jag och Matte trötta och färdiga för sängen. Matte har varit ur slag idag hon också och när vi kom hem efter promenaden var det soffan som gällde och så har det fortsatt. Men en god natts sömn kan göra under så vi hoppas på det.

Nu dröjer det tills lördag innan det är sökträning igen. Då får vi se hur formen är men träna på gör vi oavsett har Matte sagt för där med att vila sig i form tror vi inte på. Och i veckan ska vi förhoppningsvis hinna träna lite med trädgårdsslangen också!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,

Hoppas ni "nannar kudden" nu. Ni var båda jätteduktiga idag - det är inte alltid det går 10 steg framåt på en träning - ibland blir det bara 1/2 steg framåt (eller bakåt).

Sov gott och ladda batterierna till nästa veckas äventyr :D

/H&Z

2009-01-25 @ 22:35:11
Postat av: Wallander

Vad bra att ni tog det säkra före det osäkra gällande isgatan.



Ibland är det lätt att bli lite övertänd, framför allt när man skall utföra något som är skitlajbans. Men som Heléne säger ibland blir det bara små pyttesteg framåt och i värsta fall bakåt (vilket ingen nog tycker är kul). Men ni kommer igen med nya krafter redan nästa vecka.

Gällande ditt löperi eller inte, så klart blir jag lite besviken om du inte kommer att lukta så där gosigt som du gör då & då, men givetvis vill jag att du skall må bra... det är det viktigaste!

2009-01-25 @ 22:57:38
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0