Hemlängtan

Nu har vi varit hemifrån i snart fyra dagar och hemlängtan börjar kännas hos både Matte och mig. Hon vill hem och fixa med trädgården och huset. Jag måste hem och se om mina marker. Tänk om katten har ockuperat tomten!

Vi menar absolut inte att det är otrivsamt här. Alls inte, Yster gör allt för att vi ska trivas. Igår tog hon ut oss på en långlångrunda. Det var tänkt vi skulle till Strålsjön men på vägen dit mötte vi en trevlig joggare som upplyste om att det var algblomning där. Vilken tur att det inte blev något bad!

Idag har Matte och jag gått en helt ny runda i skogen på egen tass. Och här finns ju hur mycket som helst att titta på men jag saknar nog mest min tomt där jag kan sitta och spana på kvällarna och morgnarna och ligga i skuggan och gnaga ben på dagarna. Ska bli toppen att komma hem imorgon kväll. Vi åker på morgonen och Yster hänger med för hon ska ändå till Skåne för hon ska klä upp sig i kamouflagekläder i en vecka när hon ska till Fältartisternas kursgård i Höllviken. Men vi får rå om henne till söndag!

Så se upp katten för snart är jag hemma igen!

p.s. bild på hojar-Yster dröjer för hon är inte så kvick med bildleveranserna. Ska tjata på henne ikväll igen när hon kommer hem från tv-repandet.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Oj, är det redan dags för er att åka hem.

Trevligt att ni får sällskap av Yster och att ni får rå om henne ett par dagar ytterligare och dessutom på hemmaplan. Lova att köra försiktigt hem oxå :-)



Jag kommer att vara lite upptagen i helgen och på månd-tis men kanske kan vi få ihop att ses onsdag, torsdag eller fredag om ni kan?



Nospussar i massor

2009-07-30 @ 23:40:20
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

Oj vad tiden går fort lr hur=? Jag förstår att du längtar hem till ditt "lilla"tuggben =)

Matte har lovat att försöka fixa fler åt dej o Knappen idag.

kör försiktigt

Hörs!

E

2009-07-31 @ 12:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0