Kärt återseende

Ja det var ett kärt återseende av Wallander med flock ikväll. Att jag fick åka runt halva Malmö innan vi kom fram är ju en annan sak. Matte skulle lämna grejor till en som inte kunde hämta och som ville köpa lite saker vi inte behövde. Tyvärr är inte Matte så bra på att hitta i Malmö så det tog sin lilla tid. Men till sist kom vi fram i alla fall. Matte var arg som ett bi över att hon hade kört fel och hon var inget trevligt umgänge först men sedan tinade hon upp lite när vi hade haft trevligt ställskap av Helene, Anders, Wallander och Beck en stund.

Vi åkte till Spillepengen och där fick vi fyrbeningar springa lösa. Jag blev jättetrött bara av att springa lite. Deppigt att man har fått så dålig kondis. Matte är lite bekymrad över mig och min hälsa. Imorse kräktes jag nämligen men vi tror det är medicinen som jag mår lite illa av. Tyvärr har jag fått lite restriktioner så det blir nog inget besök av Elliot på söndag men vi ska åka en sväng till dem istället så vi får träffas ändå. Hoppas verkligen att jag snart ska ha min vanliga fart tillbaka. Tycker det var bättre förra helgen, nu har det blivit en liten svacka igen.

Efter Spillepengen körde vi och käkade korv på Ribban där Wallanders Lillmatte jobbar i strandkiosken. God tjockkorv de hade där minsann! Matte fick sig också en korv och sedan började hon bli nästan som vanligt, bara trött.

Hemma hos Lindeblads blev det grisöra och mys. När vi sedan tackade för oss glömde Matte stora påsen med grisöron. Ve och fasa. Men Anders räddade oss genom att släppa ner den från balkongen.På köpet fick vi överblivna korvar från kiosken som Frida hade med hem. Man tackar, man tackar!

Nu är det sängen som gäller både för mig och Matte.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Så kul att få träffa dig igen. Du var dig inte riktigt lik på Spillepengen men hemma i köket sedan när du är ute efter mina frambenen så kände jag igen dig :-)



Tack för både körv & grisöra!



Beck hälsar och säger att det var det smarrigaste han fått tuggat i sig hitintills i sitt liv.



När matte kommer hem ikväll så är det semester för er i flera veckor... härligt!

2009-07-25 @ 11:04:44
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0