Äntligen ledigt

Helgen var ju som den var. Jag hade det bra på Dagis. Matte svettades på jobbet. Men idag var det ledigt som gällde. Vi började med en härlig sovmorgon, morgonmys och allmän sölande. Sedan ut på promenix och det var ju väldigt varmt så det fick bli en sväng till Dagis för dopp i dammen. Efter det åkte Matte för att handla på plantskolan och jag svansade runt med Dagismatte i trädgården. Efter bara en timme var Matte tillbaka och så drog vi hem till vårt. Sedan höll Matte igång må ni tro. Mitt i solen stod hon och planterade och svetten lackade men det gjorde tydligen inget. Jag gnagde märgben i skuggan och sedan vilade jag mig. Skönt hade vi i alla fall.

Klockan sex kom Heléne och Zico. Egentligen var det tänkt att vi skulle spåra men det var ju rent för varmt så det blev en tur till Yddingen och badplatsen vid scoutstugan istället. Toppenkul hade vi. Jag lade beslag på Zicos bomerang och han på min gröna krabba. Jag visade Zico hur man hoppar från bryggan och till sist vågade han.

Matte hade ju ingen kamera men Heléne hade så vi inväntar badbilder på mailen. Efter nästan en halvtimmes plurrande bar det av tillbaka till bilen. Då hade Zico en konstig lek för sig. Han hittade en gammal plastflaska och han bar med sig. Så lade han den på stigen och så sprang han och gömde sig??? Tydligen ville han att Heléne skulle kasta flaskan. Måste erkänna att jag inte riktigt hajade det roliga men det kanske kommer ???

Kul var det i alla fall med bad och bus och rastning ikväll och nu är jag trött och färdig för sängen. Tyvärr är det slut på ledigheten för Matte så jobb väntar imorgon. Men nu är det bara fyra dagar tills det är helg så det ska väl gå fint.


Kommentarer
Postat av: Wallander

Så härligt med bad & bus istället för träning.



Vad din matte slitit då på sin lediga dag.



Både MOR & FAR har varit lediga här... men inte har det hänt något kuligt här inte. Det städas & fejas och lagas en massa mat bara, hur kul är det på en skala 1 till 10?



Förresten, hemleveransen har kommit men MOR har dabbat sig lite, klantigt värre... men så kan det gå när man inte kan läsa. Vi får se om det blir bra i alla fall annars får en ny beställning göras.

2009-06-02 @ 00:12:39
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: zico-bus

Det var himla kul att bada igår. Jag blev lite imponerad över din stil när du hoppad från bryggan. Men jag skulle nog kunna lära mig - ifall ni kastar "krabban" :D

Matte har kollat på "Bamses bollar" idag och hittat en bläckfisk, som hon tror jag skulle gilla (är rätt lik krabban). Nu gäller det bara att jag gör mig förtjänt av den också :D

Ha det gott och hjälp nu matte med gräsklippningen!

/Z&H

2009-06-02 @ 16:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0