Bus bus bus

Idag kom Elliot på besök med Matte Ann. Matte säger att jag och Elliot är de värsta busprickarna i sju kyrksocknar. Vi är helt hänsynslösa enligt Matte när vi härjar och det kan ligga något i det. Vi glömmer liksom allt annat och hänger oss åt buset.

Först härjade vi i trädgården. Sedan tittade vi på när det kom en massa material till takläggningen som lastades av i trädgården med hjälp av en lyftkran. Mattes bror Linus som ska chefa för takbytet stod och dirigerade pallarna dit de skulle.

När allt lasteri var klart blev det en tur i skogen, närmare bestämt runt Ekholmssjön. Det var härligt med svalka i sommarvärmen. Matte har faktiskt börjat bli riktigt duktig på att ta med kameran så här kommer en hel drös med bilder från turen.


Elliot i högt gräs...


Sölkorvar...jag är först på bryggan.


Och först i plurret...mitt lilla huvud sticker upp en bra bit ut. Elliot funderar över om han vågar hoppa från bryggan.


En uppmuntrande puss till Elliot att snabbt komma i plurret!


Två glada flattar på en brygga!


Lilla jag bland näckrosorna


Att hoppa eller inte hoppa....det är frågan...


Men hoppa UPP är Elliot väldigt bra på. Mycket bättre än vad jag är, för jag tycker det är läskigt att vara högt upp.


Rulla sig i löven är Elliot bara bäst på! Ingen annan kan som han!


Dragkamp är vi ungefär lika bra på...


Därför gick pinnen av på mitten. Så synd!

Efter en härlig skogstur var det dags för Elliot att åka hem. Han ville inte hoppa in i sin jättefina nya bur så jag tänkte att jag fick hjälpa honom lite på traven. Och mycket riktigt, när jag hoppade in kom Elliot sättandes och var inte längre nödbedd.



Efter att Elliot hade åkt fick jag allt ta igen mig en bra stund medan Matte gick löst på en rabbat som har varit alldeles igenvuxen. Sedan blev det skogstur och grillning med Dagismatte och Vildhusse. Nu är det sängen som gäller för imorgon ska Wallander och Beck komma hit. Då gäller det att vara utvilad!

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Vad roligt ni ser ut att ha. Skönt att du får ha matte hemma den här veckan. Är allt lite avis. Har jobbat på mitt nya jobb hela veckan och det är helt okej men det hade allt varit ännu bättre att vara med er ute i naturen. Fast jag ska en runda till min kompis lantställe i Norrtälje över helgen så helt lottlös blir jag inte.



Puss & kram från mig

2009-06-27 @ 10:19:46
Postat av: zico-bus

Fy, så roligt nu verkar ha haft. Min fredagskväll var inte så kul - matte var helkoncentrerad på fotbollen, så jag fick roa mig själv i trädgården :(

Fast senare blev det ju en långpromenad i den ljusa sommarnatten, så jag ska väl inte gnälla för mycket.

Vi kanske ses på söndag - ett litet spår hade suttit fint.

Tass&Kram

Z&H

2009-06-27 @ 11:20:50
Postat av: Elliot

Ja du det var precis så himla kul som det ser ut på fotona =D

Lakrits e allra-värsta-hopp-i-plurret-tjejen alltså!Jag önskar att jag var lika modig som du....

Jag tycker att du klär såååå bra i min bur :)

på mej ser man nästan bara tungan hihi den där ostyriga tungan fniss....

2009-06-27 @ 14:44:48
Postat av: Wallander

Vad ni två kan alltså... bus från början till slut. Förstår att ni har svårt för att skiljas från varandra efter alla kuligheter.



Ellot käre bror, jag vågade inte heller hänga på Lakkan med hopp från bryggan från början... men har man väl gjort det en gång så är det inte så läskigt nästa gång.

2009-06-27 @ 23:19:17
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

Då väntar jag (å matte)med spänning på att de där modet ska infinna sig....Kan man köpa sånt någon stans? För jag tror inte att det följde med nåt vid leveransen....

2009-06-28 @ 14:29:19
Postat av: Wallander

Elliot... mod är något som man bygger upp bit för bit... precis som en byggsats men vi vet alla att vissa satser är svårare än andra.

KÄMPA PÅ, KÄMPA PÅ... du fixar det en vacker dag, jag lovar!

2009-06-28 @ 20:26:20
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

Jag tror att jag vet:Det var väl ett sång där IKEA-paket som jag kom i.....å de fattades nåt...lr kanske var det den där rackarns nyckeln som e väck=)

2009-06-29 @ 22:47:32
Postat av: Elliot

Jag tror att jag vet:Det var väl ett sång där IKEA-paket som jag kom i.....å de fattades nåt...lr kanske var det den där rackarns nyckeln som e väck=)

2009-06-29 @ 22:47:52
Postat av: Elliot

Jag tror att jag vet:Det var väl ett sång där IKEA-paket som jag kom i.....å de fattades nåt...lr kanske var det den där rackarns nyckeln som e väck=)

2009-06-29 @ 22:49:07
Postat av: Elliot

Oj vad jag har tjatat här då!!Lakrits du kan kanske be din matte ta bort några...inte visste jag att jag stammar när jag skriver =)

2009-07-01 @ 11:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0