Glada överraskningar

Klockan halv tre idag trodde jag att jag såg i syne. Matte kom traskade emot mig på trädgårdsgången när jag satt vid jordkällaren och mediterade. Fast det var ingen synvilla utan det var en högst levande Matte som kom. Hon hade blivit friställd tidigare idag. Vilken toppenstart på hennes tid på medicinkliniken, semester igår och sluta tidigare idag. Det lär väl inte fortsätta så kan jag tro men vi njöt av eftermiddagen hemma på Solgläntan. Först slappade vi lite, sedan planterades det och sist klipptes hela gräsmattan.

Efter avslutat trädgårdsarbete så hände ännu en glädjande sak. Matte plockade fram några dummiesar och packade ner i en rygga. Den åkte med på promenaden som avslutades med träning. Hurra vad jag har saknat att apportera! Jag skötte mig riktigt bra enligt Matte och jag har fått löfte om att det ska bli av snart igen. Toppen!

Avslutar dagens inlägg med en bild på Gullefjun som jag fick av Zico igår när han kom.



Natti-natti!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Visst är det kul när man blir överraskad... i alla fall när det är åt det positiva hållet.

2009-06-05 @ 11:38:12
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0