Jag e flat o jag har mina renar....

Det finns en känd låt som handlar om en lapp och hans renar. Men jag är ju flat fast nu har jag faktiskt i alla fall en ren. Eller ett renskinn närmare bestämt.  Matte köpte det på Tradera i förra veckan. Hon är en hejare på att göra fynd där minsann. Vi fick skinnet för en tredjedel av vad det skulle kostat nytt och det ser jättefint ut! Ikväll hämtade vi det och passade på att shoppa på City Gross också för det var precis i närheten som renskinnet bodde.

Nu bor skinnet hos oss i arbetsrummet. Matte och jag invigde det tillsammans för hon hoppade ner på det och sprallade och då var jag inte sen att hänga med. Som tack för det fina skinnet fick Matte massor med slurpiga pussar.

Här kommer en bild...



Matte kom förresten tidigare från jobb idag. Hon flexade som det så fint heter.  Tack vare det hann vi träna lydnad i trädgården och cykla en härlig lång runda i skogen samt börja räfsa i trädgården innan det blev mörkt. Synd det inte går att flexa varje dag!


Kommentarer
Postat av: Zico Bus

Mysigt! Blir lite avis! Men fäller det inte? Hörde på radion häromdagen en som hade en ren på golvet som fällde och ...... din matte vill nog inte veta mer :D

/Ziiiico

2009-03-18 @ 09:01:46
Postat av: Marie

Äsch, Lakrits fäller ändå så mycket mer än renen så det får ingå i den allmänna smutsigheten. Bor man "po lannet" så får man räkna med lite skit i hörnen.

2009-03-18 @ 15:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0