Solgläntans bed&breakfast

Wallander har ju länge hat bed&breakfast verksamhet . Jag har aldrig haft det innan men inatt är det premiär. Dagismattes hund Knappen sover nämligen över hos oss för det är hundbesök hos Mattes föräldrar och det reder inte Knappen ut. Vildhusses syster med familj är nämligen på besök där. Jag har träffat familjens lilla hund Emmy och det gick bra, fast hon ville inte alls leka med mig. Men för att Knappen skulle få det lite friare och slippa sitta instängd följde han med oss hem när vi för en stund sedan drog oss tillbaka till Solgläntan efter en trevlig kväll. Att vårt hem har blivit döpt till Solgläntan beror på att där är väldigt mycket sol, även på vintern har vi faktiskt riktigt mycket sol fina dagar.
Undra vem som ska bli nästa gäst på vårt hund B&B. Jag hoppas på att det blir Wallander!

Det har varit en innehållsrik lördag. Kvart över sju imorgon överraskade Matte mig med att vi skulle spåra innan vi åkte till Fulltofta. Sagt och gjort...vi gick ut i skogen där Matte hade lagt spår igår eftermiddags. Spårandet gick finfint trots den tidiga morgontimmen.

I Fulltofta och Mörkrets väg blev det en del väntan i bilen innan det var min tur att träna sök. Men det gick bra och Matte var väldigt nöjd och jag med. Sedan innan vi körde hem gick Matte ut och lade ett viltspår till som ska ligga tills imorgon. Då ska vi nämligen dit igen för Lomma BK har söktävling och Matte ska hjälpa till där. Jag får väl sitta i bilen en del på förmiddagen men om jag vet att jag får spåra så kan jag vänta. Tänk, Matte har verkligen satt sprutt på sig. Två spår på samma helg, inte alls illa!

Efter en sån här dag är jag självklart trött och jag ska snarast dra mig tillbaka till sängen. Hoppas Matte gör det också för det blir upp tidigt imorgon. Knappen sover redan på renskinnet och verkar trivas bra här hos oss.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Jag börjar med att säga TUSEN TUSEN TACK för de jättefina & jättebraiga födelsedagspresenterna så klart.



Sedan säger jag: GUD vad kul att du oxå öppnat B&B. Klart som korvspad att Knappen trivs hos er, lugnets lilla vrå jämfört med hur det är hemma hos honom själv denna helg. När det gäller mig så börjar jag räkna ner... FY F-N vad kul OCH mysigt vi skall ha det!



Härligt att spåret gick bra igår, hoppas det går lika bra idag och att din matte sköter sig som figurant!



Pussar i massor från födelsedagsgrisen

2009-03-22 @ 08:29:04
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Elliot

Hej...igen

Jättemycket tack för de fina födelsedagspresenterna=0)

Blev nästan helt matt av all den glädjefnatt som jag fick när din matte kom!Det var både roligt och överraskande för matte hade inte berättat att hon skulle dyka upp.Bara det var ju skitkul o att det sen fanns en kasse med paketer...ja det gjorde ju inte det hela sämre precis.

1000 pussingar från

lille E

ps.vi ses snart igen.

2009-03-22 @ 15:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0