Grodhämtning på Kullaberg

Idag har vi varit på grodjaktstur till Kullaberg tillsammans med Vildhusse. Jag trodde jag var portförbjuden efter förra årets tur när jag råkade bara just där Vildhusse skulle fiska yngel. Men nä....han ville allt ha sällskap i år igen så imorse hämtade vi upp honom vid nio snåret och gav oss iväg. Det blev en tur in om Helsingborg för både Matte och Vildhusse hade lite ärenden. Trist att vänta i bilen men det gick ju ändå ganska snabbt. Sedan fortsatte färden mot grodstället, Mölle Mosse.

Jag hittade nästan vägen till mossen, var bara lite osäker på höger och vänster på ett ställe. När jag fick se vattnet skymta kunde jag naturligtvis inte låta bli att hoppa i. Inte kunde jag veta att det just där i år igen fanns massor med yngel. Sorry att jag råkade slamma upp vattnet Vildhusse men du fick ju med dig många yngel hem ändå.

Här kommer lite bilder från dagens övningar...


Plums i plurret...


Vildhusse håller balansen och håvar...


Jag passar ryggan och burkarna...


Full fart!


Fiiiiint!

Efter grodfångsten åkte vi hemåt och resten av dagen har innehållit lite trädgårdsfixande, promenad och så middag hos Dagismatte och Vildhusse och för min och Knappens del delikat kycklinglever. Nu har vi traskat hemåt i vårnatten och jag känner mig färdig för sängen. Matte också tror jag för hon har åkt på en liten förkylning och behöver sova sig frisk så hon kan hinna med allt hon vill imorgon.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Same procedure as last year miss Lakkan... att du vågade, men tur att Vildhusse fick grodyngel med sig hem så att det räckte ändå.



Hoppas att Marie kryar på sig snabbt... inte bra att bli förkylder när det är så här varmt.



Ha det bra under dagen imorgon så ses vi där framåt eftermiddagen/kvällen. Har vi tur kanske det kan bli en stadtur med obligatorisk korv med bröd :-)

2009-05-09 @ 23:19:19
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0