Lite konstig helg

Ja, jag tycker allt det har varit en lite konstig helg. Man har knappt sett röken av Matte och när hon har kommit för att hämta mig har hon varit trött, alldeles hålögd och inte ens orkat gå ut med mig. Förresten har det varit mörkt. Men Dagismatte har rastat mig flera turer så det går då ingen nöd på mig. Och märgben har jag fått i dagarna två. Men jag avundas inte Matte som har haft en förfärlig helgjour. Och inte blir det någon sovmorgon som planerat imorgon för hon måste till jobbet och göra undan det hon inte hann ikväll. Sicket slit.

Först trodde jag inte vi skulle komma från Dagis ikväll men till sist gick det och vi kom just hem till vårt. Nu ska vi lägga oss och jag får försöka lugna ner Matte efter helgen för inatt höll hon bara på och vrida sig i sängen och sucka och pusta.
 
Jaja, det blir långhelg senare i månaden på fyra dagar, vi får se fram emot det. Sedan har Matte lovat mig en liten del av sin jourersättning i form av laxfiléer som ska stekas till mig. Mums säger jag bara, lax är det bästa jag vet! Jag väntar ivrigt.

Kommentarer
Postat av: zico-bus

Tjena Lakkan!

Det är synd om tvåbeningarna ibland - inte nog med att de sliter och släpar, sen har de dåligt samvete också för att de har försummat oss :( Min matte höll på med grovköksstädning och maskrosplockning i helgen, men som tur var hann vi med en rejäl spårträning på Revingehed! Så jag blev ju inte lika "bortglömd" som du .... men jag fick å andra sidan inget märgben * avis *

Ha det bra i skogen!

Tass&Kram

Zico med matte

2009-05-05 @ 14:20:11
Postat av: Wallander

Jag är övertygad om att du kommer att få igen tiden som ni missade tillsammans i helgen om jag känner din matte rätt, dvs mer än långhelgen i slutet av denna månad :-)



Hoppas natten blev lugnare inatt.

2009-05-05 @ 20:06:20
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0