Så var det dags igen...

...för Solgläntans Bed & Breakfast. Knappen nattar nämligen över hos mig och Matte inatt för hans Matte och Husse är ute på galej. Det händer ju sannerligen inte ofta så det är de väl värda. Fast lite konstigt kändes det idag när en efter en försvann från mig och Knappen. I morse åkte ju Matte till jobbet.  I eftermiddags åkte Vildhusse för att träffa gamla kompisar. Och vid sextiden åkte Dagismatte för att möta upp Vildhusse. Det var tydligen någon slags återträff från skoltiden i Ystad. Alltså samma ställe som Matte jobbar. Så ungefär när Dagismatte anlände staden så fräste Matte därifrån. Så det blev ingen lång ensamhet för halv åtta kom Matte och glädjen var såklart stor.

Efter en promenad på fältet drog vi hem till vårt och Knappen hängde med. Sedan har vi spanat på hästar, gnagt ben och faktiskt gick jag in före Knappen för jag kände mig lite trötter. Nu ska vi snart natta oss allihopa och imorgon bitti åker vi i samlad trupp till Dagis.

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad roligt med nattgäst. Nästa vecka skall jag & Beck få ta in på olika ställen. Jag skall till Guinness & Grappa och Beck skall få komma tillbaka till uppfödarhemmet ett par nätter.



Nu har morsan din bara en arbetsdag kvar sedan skall ni ha en mysdag på måndag :-)

2009-05-30 @ 23:15:24
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0