Matte spårar bakspår på Revinge...

...eller Matte går vilse på Revinge.

...eller Matte lägger världens längsta tarm/återgång på Revinge.

Ja, alla ovanstående stämmer faktiskt. Igår var vi nämligen på Revinge och spårade i kalasfint höstväder. Men Matte lyckades med konststycket att gå vilse när hon skulle lägga spår till Zico. Först gick det jättebra för henne men sen korsade hon en väg och se det skulle hon inte gjort. Hon la ett jätteroligt spår till Zico men så småningom insåg hon inte kände igen sig. Dessutom var där en jägare som sköt fågel och hon kunde skymta en (arg) bonde i horisonten. Så Matte vände, spårade bakspår och plockade alla pinnar (inte illa). Helene fick hämta upp henne så hon slapp springa hela vägen tillbaka till bilarna. Snacka om att hon var svettig när hon kom tillbaka.

Det där hade ju aldrig hänt om jag hade varit med, eller hur? Så går det Matte när man ger sig ut utan mig. Men nåja, jag fick ju spåra sen och det gick kanon. Måste ge en eloge till spårläggaren Helene som hade lagt ett riktigt roligt spår på Flaggstångshöjden. Jag tuffade på som ett litet lokomotiv och till och med Bent var imponerad.

Ett uppletande och en budföring hann vi också med och det gick också bra. Avslutningsvis fick Zico och jag springa och busa en runda. Sen åkte vi hem trötta och nöjda.

Det blev inga foton på mig i spåret för Matte hinner inte. Men här kommer ett på mig när jag hjälper Matte gräva ny rabatt häromdagen.


Kommentarer
Postat av: Zico-Bus med matte

Hej Lakkan!

Att imponera på Bent är inte lätt, men du skulle hört hur han öste lovord över dej när du "tuffade" fram i spåret. Han så vid något tillfälle att jag (Zico) borde varit med och lärt lite ... vad han nu kan mena med det? Tempot kanske?

Sen måste jag säga att det var lite roligt med din matte, som blev så vilse i pannkakan :) :) Där fick hon igen för att hon är så kaxig i Lakritsskogen, där min matte känner sig mer än vilse, för det mesta.

Ha en skön söndagskväll!

Z&H

2009-11-22 @ 17:01:44
Postat av: Wallander

Vad roligt att det öses lovord över dig... och de betyder en hel när det kommer från Bent :-) Bra jobbat tjejen!



Jag är lite förvånad över att din matte gick vilse... det trodde jag nämligen inte att hon kunde! Men det var tur att hon kunde bli upphämtad på vägen.

2009-11-22 @ 18:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0