Snaaaaart helg!

Fredag imorgon. Trist nog jobbar Matte sent men inget att göra. När hon sen kommer hem är det HELG. Underbart! På lördag ska vi ut på Revinge och spåra och jag tror minsann vi ska ha med Wallekillen också så han får hitta på något kul när Beck är på skönhetstävling. När ska den lille gynnaren börja ägna sig åt något RIKTIGT som att spåra tex? Man kan undra...men för all del, låt honom hållas i ringen, jag är glad att slippa :D

Ikväll plundrade jag lydnadsträningskorgen som står under trappan :D Jag lyckades dra ut min repboll ur den och under stort triumftåg äntrade jag v-rummet! Man är väl expert på att snoka upp vad man vill ha! Men jag fick inte ha kvar den så länge för jag var alltför ivrig att montera isär den. Tja, säg det roliga som varar för evigt?!

En trist sak idag är att Matt stack sig på en nål på jobbet som någon ovarsam hade lämnat liggande hos en patient. Synd om Matte för det blev en massa provtagning och nu har hon dessutom ont i fingret. Hon borde ha risktillägg!

SEX ARBETSDAGAR KVAR TILL LEDIGHET NU!

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Om patienten var kvar kunde man väl provtagit den istället så hade ju matte kunnat slippa. :-) Fast det kanske inte gick? Skönt med helg i alla fall. Förstår att du ser fram emot den.

2009-11-06 @ 19:57:12
Postat av: Wallander

Blev jag lycklig eller blev jag lycklig när jag igår fick höra om morgondagen. Jag lovar att stå redo kl 8 på Holmgatan :-)

Tack snälla ni för att ni tänker på mig!



Så klart skall doktor Asp begära risktillägg.



Ses i gryningen!

2009-11-06 @ 20:36:55
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Matte Marie

Matte förklarar om stickskador:

Alltid provtagning på patient (blodsmittescreening) och provtagning på personal (nollprover) samt leversatus. Sedan nya prover på personal om 3 månader. Dessutom ska arbetsskadeanmälan göras vilket är det jobbigaste av alltihop!



Så inte nog med att man blir stucken en gång utan två...



Risktillägg...tack gärna men landstinget är en skitarbetsgivare så det kan jag nog glömma.

2009-11-06 @ 22:46:53
Postat av: Lakrits

Klart vi tar med dig Walle. Inte ska du ligga hemma och ha tråkigt när du kan vara ute med oss! Och inte för att jag har något emot Lillebrorsan din men kul att få lite tid själv med dig också!



Matte plingar på telefonen när vi närmar oss så kan ni tassa ner till trappan!

2009-11-06 @ 22:50:42
Postat av: Vicka

ursäkta om man stör mitt i middagen...men det var roligt att få träffa er kompis Helene & Beck idag på skönhetstävlingen - tja, det gick så där...matte hade nog velat springa några varv till, men godiset tog slut och varför ska man anstränga sig för!!?

Ha en trevlig helg!

Vicka

2009-11-07 @ 19:48:25
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0