Fulltofta i kallt höstregn

Det var ganska okej väder när vi åkte hemifrån i morse. Men det regnade mer och mer ju längre vi körde mot Fulltofta. Och det var kallt! Inte något ljummet sommarregn längre, nä nu är det verkligen höst. Men vi lät oss inte nedslås. Spår trampades ut och fika intogs under bakluckans skydd.

Spåret var inte så långt men i snårig tät lövskog. Jag missade en pinne men annars gick det bra. Matte blev jättejätteblöt. Jag var inte heller torr men min päls är bättre än hennes regnkläder.

Det bar ganska snabbt av hemåt efter avklarat spår. Det mesta behövde nämligen hängas på tork. Matte säger att vi ska skaffa torkskåp framöver och då ska hon gå in där och ställa sig när vi har varit ute och blivit rejält blöta!

När vi hade värmt upp oss en stund framför brasan som Vildhusse hade varit snäll och fixat åt oss när vi kom hem så grejade vi lite i trädgården. De sista krukorna och utemöblerna skulle in, några blommor planteras om, snickarbänken i verksta'n städas och ved bäras in. Och så hann vi med två promenader också innan mörkret kom. Jag fick mycket beröm och godis på sista rundan för jag valde att komma till Matte trots att det stod flera roliga rådjur på stigen bara tjugo meter framför mig.

Nu är jag faktiskt rätt så mör efter helgens övningar. Matte stackaren ska jobba imorgon, själv kan jag vila på Dagis.


Kommentarer
Postat av: Flocken på Onsala...

Huu...det låter som det var rejält blött och lite kallt igår - vilken tur att ni har världens mesta och bästa Vildhusse som donar inför er hemkomst från spåren och blötan! Det kommer nog skönare höstdagar framöver!

Tasshälsning från oss alla!

2009-10-12 @ 10:50:29
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Zico-Bus

Hej,

Usch jag, vilket hundväder det var igår, men matte höll sitt löfte så det blev både ett roligt spår och ett uppletande ..... och t o m lite lydnadsträning (hopp och stegklättring).

Kan dock meddela att vädret i Lomma inte var bättre än i Fulltofta och att vi blev rejält blöta vi också.

Ha det bäst!

H&Z

2009-10-12 @ 14:30:11
Postat av: Wallander

Ibland undrar man varför vädret behöver vara så kasst när ens flock är ledig, ganska tjaskigt. Vi vart oxå en sväng i Lomma igår, Beck skulle träffa sin kompis Winston och då fick jag hänga på. Vi blev tråkigtvis oxå ganska så genomblöta.

2009-10-12 @ 23:43:34
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0