Vilsamt i storstan

Ja det kan låta lite märkligt men jag har det vilsamt och skönt i Stockholm. Tågresan gick som en dans, lugnt och skönt, de flesta medresenärer (två och fyrbeningar) sov. Matte snusade också efter att ha blivit illamående när hon försökte läsa. 
Strax innan midnatt anlände vi till Stockholms central och blev snabbt upphämtade av Yster. Kärt återseende, det var så länge sedan! Väl hemma i hennes högkvarter fick vi beskåda en nästan total uppfräschning. Jättefint har här blivit fast jag har min soffhörna kvar :)
Soffan nästa alltså...vi sov gott i natt och på morgonen tog vi en skön tur häromkring. Först var det inte många ute men sen började det komma andra fyrbeningar. Ett par grabbar som spanade intensivt på mig kan jag meddela. Men tja, jag håller mig till Matte jag! 
I eftermiddags åkte vi på besök till Mattes andra syster som bor i Hässelbystrand. Där promenixade vi längs Mälaren, jag tog några tassbad och sedan blev det matstund. Jag fick tillstånd att ligga i soffan för där fick jag så bra ro. Snällt av Syster Medicinpinnen! Hon utfodrade mig med välsmakande falukorv också! 
Nu är vi tillbaka i Högkvarteret och jag har intagit soffsängen igen. Vilar mest här och det är skööönt. Lyckas ofta med att locka Matte att ligga och slöfsa bredvid mig. Det är faktiskt skönt att slappa! Tänk om Matte kunde inse det lite oftare. 
Imorgon kväll bär det hemåt igen. Snabbtripp alltså. Men bättre än inget, jobbet kallar ju på Matte två veckor till innan det vankas ledighet. 
Tass & kram från Vildhuden i stan! 

Kommentarer
Postat av: Wallander

Tycker det låter toppenmysigt med så mycket vila och mys. Sådana här dagar behövs oxå i ens liv!



Skönt att tågresan upp gick bra trots att det var fredag.



Vi ses förhoppningsvis imorgon.



Kramizar

2009-11-01 @ 08:38:01
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Zico-Bus

Ack ja - tänk om man kunde få en så mysig helg nån gång * avis *

Hoppas vi ses nästa vecka!

Tass & Kram

H&Z

2009-11-01 @ 20:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0