En hjälpsam hund...

Ikväll var jag, Matte och Dagismatte och hälsade på Tant Göta i Malmö. Göta är Dagismattes Moster och en kär gammal dam. Hon tycker jag är så fiiin och det gillar jag ju såklart att höra. Ikväll hade jag riktig tur dessutom. Det var nämligen så att Göta hade bakat äpplekaka till tvåbeningarna. Hon ville så gärna att kakan skulle ta slut men tvåbeningarna blev mätta innan kakan hann ta slut. Men så stod där en bit äpplekaka kvar med vaniljvisp och Göta var så ledsen att ingen orkade. Och då fick jag erbjudandet. Matte hade inte hjärta att säga nej när Göta så gärna ville så jag fick öpplekaka med vailjvisp. Fattar ni så smaskigt. Jag slickade tallriken så den nästan blev sliten! Vilken flax alltså. Tur att man alltid är redo att hjälpa till när det behövs!

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Tjena Lakkan!

Du är som en tvättäkta scout-flicka - "alltid redo att hjälpa en äldre dam". Bra jobbat!

Tass&Kram

Zico-Bus

PS. Jag vill också åka till Fulltofta och spåra imorgon, men matte säger att hon inte hinner. Struntprat - städa och handla kan hon väl göra en annan dag :(

2009-09-18 @ 11:39:42
Postat av: Lakrits

Absolut! Klart ni ska komma! Säg till din Matte att man kan ha selektivt synfältsbortfall för smuts utan att det är något fel på ögonen. Det man inte vill se ser man helt enkelt inte! Och handla, tja det kan ni ju göra på vägen hem tex på Willys på Lund Norra. Tänk så bra!

2009-09-18 @ 13:29:16
Postat av: Elliot

Haha,jag förstår att du gärna "hjälper till" när det vankas nåt gott =) Vissa e lättlurade.....

De e lite glest mellan de roliga nu för tiden,tur i varje fall att jag fick springa i Lommaskogen idag med Bell,Spot,mamma Jissa o lilla Pärla =D



Undrar ifall jag också har tur för matte har just gjort en sån där "pepparkaksäppelkaka".Tror att jag ska gå o öva på alla mina allra-bästa-Lakrits-miner...

2009-09-18 @ 19:45:07
Postat av: Wallander

Tyckte väl att jag kände doften av dig...



Äpplekaka MED vaniljsås, jo jo, skall det festas så skall det, vilken tur att du "offrade" dig!



Ha det så kul imorgon!



Kramizar

2009-09-18 @ 22:17:01
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0