Gladare tongångar

Idag har det varit lite gladare tongångar från Matte. Vi törnade in riktigt tidigt igår kväll och det gjorde väl susen. Nackdelen är att nu är hon alldeles för pigg.

Jättefint väder var det ikväll och det var som gjort för en lång kvällstur. Långlånga inkallningar blev det på fältet också. Kuuul att springa. Och det nya godiset Matte har gjort är bara så otroligt gott. Jag skulle kunna slå knut på mig själv för att få det. Och jag springer vansinnigt mycket snabbare till henne när hon har gott godis.

Enda smolken i bägaren idag var när Vildhusse meddelade att det skulle bli skitväder i helgen. Matte vrålade att det hade hon minsann inte beställt! Felfelfel. Nåja vädret blir som det blir oavsett vad Matte vill.

Ikväll blev det förresten en tur till City Gross och märgbensproviantering. Även kycklinghjärtan och ungnötslever inhandlades och lämnades till Dagismatte för stekning imorgon. Pax för köket!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad kul med lite andra tongångar idag :-)



Ja, vem skulle inte vilja vara i dagismattes kök imorgon av flera anledningar!



Ibland kan väderleksprognoserna ändras under veckans gång... så får vi hoppas att det blir denna vecka :-)

2009-09-29 @ 23:22:33
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Snusförnunftig

Det finns inget dåligt väder !!! Bara dåliga kläder :D

/Z

2009-09-30 @ 09:47:31
Postat av: Elliot

ifall du kollar mailen....så vips så finns där en liten hösthälsning från mej =)

å som den lille egoist jag är så tror jag att du bara måste bli lite glad

kjamisssss

2009-09-30 @ 15:29:29
Postat av: Lakrits

Hördudu Snusis! Det finns dåligt väder när det gäller målning och trädgårdsarbete! När det gäller promenader har du såklart rätt. Men det var inte bara det vi tänkte ägna oss åt i helgen :D Dessutom är det roligare när det är fint väder än när det öser ner.



2009-09-30 @ 19:33:55
Postat av: Lakrits

Vad fiiin bild du hade skickat Elliot. Jag saknar mina kompisar :( Trodde jag skulle få träffa dem till helgen kanske men icke. Nästa helg säger Matte. Och först ska jag badas. Tråkmåns!

2009-10-01 @ 21:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0