"Mitt i veckan spår"

Matte var allt lite lurig idag för det visade sig att innan hon hämtade mig hade hon varit och lagt spår på kalhygget alldeles nära vårt. Där har jag faktiskt inte spårat på jättelänge. Nu vet jag varför....för att Matte står på näsan blad allt skräp som ligger på marken :=) Men förutom den lilla incidenten och pust och stön från Matte så gick det toppenbra. Jag spårade precis i Mattes fotspår och hon var allt nöjd. Det var till och med så att jag fortsatte att spåra där Matte tänkte att spåret tog slut. Fniss. Men jag följde hennes spår ut på vägen fast där blev det lite virrigt för just då kom en hund och en hojtande tvåbening. Men jag hittade leksaken efter en liten sväng tillbaka igen. Sen bjöds det på strimlad rökt oxbringa. Mums!

Men det är lite illa nu...på håret man hinner med roligheter på kvällarna innan mörkret faller. Nu hade Matte smitit tidigare från jobb idag och det var ju toppen. Hon åkte tidigare i morse också för att ändå hinna undan och då fick vi gå med pannlampa och jag hade reflexhalsband och täcke. Dystert. Men det är ju som det är.

Tycker för övrigt det är lite jobbigt med min parfym nuförtiden. Jag har fått säga till gamle Knappen flera dagar nu att det inte är lönt han är intresserad. Idag surnade jag till och snäste av honom. Nog bäst mina polare håller sig borta för det blir nog helt kortslutning annars i skallen på dom om till och med gamlingen på Dagis tycker jag luktar läckert. Suck. Jag är inte minsta intresserad av att ha valpar. Att de inte kan förstå... Hoppas att löperiet snart är överstökat!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad kul att du blev lite överraskad ikväll och att spårandet gick bra.



Håller med om att det är lite väl trist med mörkret som infaller tidigare och tidigare för varje dag som går nu. Men det är lovat fint väder i helgen :-)



Va, visar Knappen tycke för din bakdel... ja då måste du lukta xtra mycket gott nu. Bra att du säger till... förstår att det kan bli jobbigt att ha någon hängandes där. Precis som du så hoppas jag att det snart är överstökat!



Imorgon är det fredag, YES YES!

2009-09-25 @ 00:05:10
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0