Stackars Matte...

...och mig!

Igår kom Matte hem mitt i natten från sitt jobb som hon försvann till tidigt på morgonen. Suck. Och inte var det några muntra tongångar heller när hon kom. Sjuka människor, sjukare människor och alltför sjuka som inte orkar längre. Suck. Jag fick trösta Matte med pussar och magvisning och då blev hon genast gladare. Ingen kan motstå min mage :D

Men idag var Matte ledig och vi har varit på Revinge. Lite eländigt verkade det först för där var några som skulle prova på spår och därför tog det en himmelens tid innan det var min tur! Men ett desto roligare spår hade Marie med schäfrarna lagt till mig. Matte blev luuuurad, jag hade rätt och allting gick som på räls! Sist men inte minst fick jag strimlad rökt oxinnanlår i belöningsburken. Mums!

På promenaden sen när vi kom hem började Matte krokna. Hon fick sätta sig och vila och gnällde om att hon har passerad "bäst före datumet" och kan säljas för halva priset. Tja, vad ska man säga. Det blir snart bättre...Jag passade på att sätta fräs på en katt som låg och tryckte i buskarna medan Matte vilade. Det var inte så populärt...

Lite trädgårdspyssel hann vi med men nu är det mörkt och inomhus som gäller resten av kvällen. Har en känsla av att det blir tidigt i säng. En ny vecka väntar nämligen. Men inga fler helgjourer på ett bra tag säger Matte! Toppen säger jag!

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Hmmm!

"Bäst före datum" - det är nog passande för min matte också. Hon bara gnäller när vi är ute att benen är såååå trööööttta! Tror jag får planera in lite Friskis&Svettis eller step-up till henne. Det har varit dåligt med sådant det sista halvåret och det straffar sig. Jag får väl stå ut med att jag inte kan vara med - kanske kan jag skörda frukterna av en piggare matte ???

Kul att spåret gick bra idag - vi (matte) orkade inte åka ut till Revinge utan det blev Hjärup-runt + städning och sen för en stund sedan "hundbad" - usch och tvi - gillar inte schampo - men nu luktar jag "skitgott" enligt matte :D

Tass&Kram och GoNatt!

Zico-Bus m. matte

2009-09-27 @ 20:37:14
Postat av: Wallander

Inte konstigt att din matte känner sig lite ur slag... jobbigt med sådana dagar. Men "bäst före" är bara en rekommendation, "oöppnad" så klarar man sig bra mycket längre :-)



Så klart att du hade rätt i spåret!!!!



Hörde att vi inte ses imorgon... men snart så :-)



Kramizar

2009-09-27 @ 23:47:54
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0